Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorВитньова, Румяна
dc.date.accessioned2023-09-01T12:55:26Z
dc.date.accessioned2023-09-01T12:55:27Z
dc.date.available2023-09-01T12:55:26Z
dc.date.available2023-09-01T12:55:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1313-6542
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/4860
dc.description.abstractНа преден план в настоящото изследване са проучването и установява-нето на постиженията и добрите практики в областта на образованието по финансова грамотност в училищата в Европейския съюз от позицията на възможностите за подоб-ряване чрез тях на съществуващите ресурси в България, на учебните програми, практи-ки и начини за въвеждане на нови по-ефективни образователни модели в българските училища. Най-важните характеристики на настоящото изследване могат да се систематизират в следните направления: • Реализиране на проучване и анализ на особено актуален и значим проблем за България и региона, защото придобиването на знания и умения, свързани с финансовата грамотност, ще става все по-необходимо и важно за бъдещето. • Чрез събраните данни се очертават насоките за устойчива промяна и мащаб на интервенциите в системата на училищното образование в България и предполагат не-обходимостта от засилване на националните политики за финансова грамотност, включително и чрез разработване на дигитални инструменти за постигане на индивидуална финансова устойчивост. Основните резултати от проучването разкриват перспективите и доказват необходимостта от повече, разнообразни и иновативни интервенции и ресурси в областта на обучението по финансова грамотност в училищата при подбиране на най-подходящите и достъпни за тази цел инструменти и механизми. Резултатите от изследването са ориентир за програмите по финансова грамотност, преподавани в учебните заведения, които би следвало да способстват за бъдещата практическа и житейска реализация на младите хора.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries17;35
dc.subjectфинансова грамотностbg_BG
dc.subjectфинансово образованиеbg_BG
dc.titleПостижения и практики при въвеждане на образование по финансова грамотност в училищатаbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация