Show simple item record

dc.contributor.authorТрендафилов, Димитър
dc.date.accessioned2024-07-14T06:56:26Z
dc.date.accessioned2024-07-14T06:56:27Z
dc.date.available2024-07-14T06:56:26Z
dc.date.available2024-07-14T06:56:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/4993
dc.description.abstractЦелта на създаването на търговски марки като инструмент в икономическата дейност, и в маркетинговата практика в частност, е да създава отлика за продуктите на собственика си, обслужваща както неговите интереси, така и тези на потребителите в смисъла на липса на заблуди и недвусмислена информираност за произхода на стоки и услуги. Как се постига и закриля по регламентиран път срещу нарочни или привидно добросъвестни посегателства тази диференциация обаче e обект на законодателство, което невинаги съумява да постави ясни критерии и най-малко се нуждае от няколко гледни точки и тълкувания. В този контекст, статията извежда и интерпретира конкретни текстове от най-важните национални и международни нормативни актове (като Парижката конвенция, Регламента на ЕС и местния закон за конкуренцията), а в края посочва и примерен съдебен спор, възникнал на база „сходство“ с известна марка, считано за недобросъвестна конкуренция.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries1;4
dc.subjectтърговска маркаbg_BG
dc.subjectмеждународно законодателствоbg_BG
dc.subjectнедобросъвестна конкуренцияbg_BG
dc.subjectсходство на маркиbg_BG
dc.titleЗаконодателство по отношение осигуряването на добросъвестна конкуренция при търговските маркиbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record