Показване на основна информация на публикация
Обучение по икономика на студенти от три поколения – нагласи на обучаеми и преподаватели
dc.contributor.author | Илиев, Драгомир | |
dc.contributor.author | Желев, Жельо | |
dc.contributor.author | Илиева, Даниела | |
dc.date.accessioned | 2024-07-14T06:57:01Z | |
dc.date.accessioned | 2024-07-14T06:57:02Z | |
dc.date.available | 2024-07-14T06:57:01Z | |
dc.date.available | 2024-07-14T06:57:02Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.issn | 1312-3815 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/4997 | |
dc.description.abstract | Образованието е процес на придобиване на знания, нови умения и способности и се счита за дейност през целия живот. Стилът на учене на различните поколения е важна тема, тъй като те имат уникални характеристики, очаквания и техният живот е неразривно свързан с технологиите. Актуалността на темата е продиктувана от еволюционните промени през последните години, които значително повлияха върху поведението на обучаващите и обучаемите. Настоящата студия има за цел да идентифицира нагласите на различните поколения по отношение на подходите на преподаване, използвани при обучението по икономика. Авторите извършват преглед на теоретичните изследвания в областта на преподаването и нагласите на обучаемите; анализират нагласите на преподавателите и подходите, които те прилагат в обучението; проучват възприятията на студентите от трите поколения – X, Y и Z за методите и подходите на обучение; извеждат основните зависимости и обосновават ефективното взаимодействие между „препода-вател–студент“. Защитава се тезата, че независимо от различията в характеристиките на отделните поколения, преподавателите прилагат подходящите методи и подходи, с които да повишават качеството на обучение и удовлетвореността на студентите по икономика от трите поколения. В резултат на направеното допитване и извършения корелационен анализ се установи, че няма зависимост между характеристиките на отделните поколения и предпочитаните методи на обучение. В същото време отличителните поколенчески характеристики не оказват влияние върху нагласите за придобиване на нови знания и умения по време на образователния процес. | bg_BG |
dc.publisher | Tsenov Publishing House | EN_en |
dc.relation.ispartofseries | 1;3 | |
dc.subject | поколение X | bg_BG |
dc.subject | Y и Z | bg_BG |
dc.subject | методи на преподаване | bg_BG |
dc.subject | нагласи за обучение | bg_BG |
dc.subject | икономика | bg_BG |
dc.subject | корелационен анализ | bg_BG |
dc.title | Обучение по икономика на студенти от три поколения – нагласи на обучаеми и преподаватели | bg_BG |
dc.type | Article | bg_BG |