Доклади: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 176
-
ИМПЛЕМЕНТИРАНЕ НА СОЦИАЛНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В КОРПОРАТИВНА СРЕДА – ФАКТОРИ ЗА УСПЕХ
(АИ "Ценов", 2016)Фирменият интерес към социалните технологии се засилва. Той не е случаен или временен. Бизнесът търси подходи и модели на управление, ориентирани към индивидуалните потребности на своите клиенти и партньори. За постигане ... -
ФОРМИРАНЕ НА НОВИ УМЕНИЯ В БЪДЕЩИ ТЪРГОВЦИ ПРИ ОТКРИВАНЕ НА СКРИТИ ВРЪЗКИ В ТРАНЗАКЦИОННИ ДАННИ ОТ ERP СИСТЕМА
(АИ "Ценов", 2016)Анализационните умения на продажбените екипи са важна характеристика, която оформя палитрата от професионални изисквания към тях. В много компании в България именно търговските екипи са действителните маркетингови двигатели ... -
ИНТЕРНАЦИОНАЛНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ТЪРГОВИЯТА НА ДРЕБНО
(АИ "Ценов", 2016)Интернационализацията на търговията на дребно е съвременна тенденция, която се развива динамично и е важен катализатор за процеса на трансформация в този сектор. Фирмената интернационализация е пряко свързана с увеличаването ... -
ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРОБЛЕМИ ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА АНАЛИТИЧНИТЕ СИСТЕМИ
(АИ "Ценов", 2016)Съвременните аналитични системи предоставят нова функционалност, която носи ползи за бизнеса и конкурентни предимства на предприятията. Тази функционалност трябва да предложи на мениджърите от различните управленски равнища ... -
BREXIT И BREMAIN КАТО ЧАСТ ОТ НОВАТА ВИЗИЯ ЗА ЕВРОПА
(АИ "Ценов", 2016)В научното изследване се анализират някой нови явления в европейското пространство като Brexit, Bremain и Breeentry. Те се отнасят до проведения референдум за излизане на Великобритания от Европейския съюз. Посочват се ... -
THE ROLE OF THE ACADEMY OF ECONOMIC STUDIES OF MOLDOVA IN PREPARATION AND FURTHER EDUCATION FOR REPUBLIC OF MOLDOVA’S TOURISM INDUSTRY
(АИ "Ценов", 2016)Human capital is one of the most important tourism resources of the enterprise, able to influence directly the company's economic activity, generating profit in case of an effective management of training and management ... -
ECONOMIC CONSEQUENCES OF MIGRATION FOR EUROPEAN COUNTRIES
(АИ "Ценов", 2016)The article considers the influence of the process flow of migrants from outside the European countries on the state of their economic development. The effects that arise as a result of economies of external migration. ... -
ПЕРСПЕКТИВИ ЗА ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ НА БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА
(АИ "Ценов", 2016)Целта на настоящия доклад е да направи опит да запознае с различните теории за икономическия растежи, да изясни част някои от най-важните проблеми на икономическия цикъл, да открои външните и вътрешните фактори за негативното ... -
ПРИНОСЪТ НА ДЪРЖАВНАТА ТЪРГОВСКА ГИМНАЗИЯ „ДИМИТЪР ХАДЖИВАСИЛЕВ” ЗА ТЪРГОВСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ В БЪЛГАРИЯ ДО ПЪРВАТА СВЕТОВНА ВОЙНА (1914 Г.)
(АИ "Ценов", 2016)Целта на настоящата статия е да се разкрие приносът на Държавната търговска гимназия „Димитър Хадживасилев” за търговското образование в България до Първата световна война (1914 г.). Изложението се базира на публикувани ... -
МЕЖДУНАРОДНО ПРЕНАСЯНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКИ СМУЩЕНИЯ
(АИ "Ценов", 2016)Настоящият доклад има за цел да изследва международното пренасяне на икономически смущения, като провери за наличието на каузална връзка между величината на икономическия растеж в една държава и динамиката на аналогичния ... -
LESSONS OF MARKET TRANSFORMATION IN UKRAINE
(АИ "Ценов", 2016)The article deals with the issues of market transformation model in Ukraine. The author describes the current economic model in the country, highlights the preconditions for effective economic model implementation for the ... -
ПРИНОСЪТ НА КРЕАТИВНИТЕ ИНДУСТРИИ ЗА РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА ПРЕЗ ПРИЗМАТА НА ВЪНШНАТА ТЪРГОВИЯ СЪС СТОКИ
(АИ "Ценов", 2016)Настоящия доклад е посветен на креативните индустрии и търговията с креативни стоки. Той проследява основни тенденции в динамиката и структурата на износа и вноса на творчески продукт за периода 2007-2015 г. за България, ... -
ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ ЗА РАЗВИТИЕ ПРЕД СОЦИАЛНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2016)Социалните предприятия представляват уникална по рода си форма на социално предприемачество, позволяваща едновременното съчетаване на икономически и социални цели в едно, което се явява предпоставка за провеждане на ефективна ... -
РЕАЛНИЯТ ОБЩ ДОХОД НА ДОМАКИНСТВАТА В БЪЛГАРИЯ - ОСНОВА ЗА ТЯХНОТО ИКОНОМИЧЕСКО БЛАГОСЪСТОЯНИЕ
(АИ "Ценов", 2016)В доклада се изследва изменението в номиналния и реалния общ доход на домакинствата в България през периода 1990- 2014 г. и как той се отразява на промените в техния общия разход. Целта е да се проследи как тези промени ... -
INSTITUTIONAL AND BUSINESS INTERACTION OF THE BLACK SEA COASTAL STATES
(АИ "Ценов", 2016)01 July 2016 Russia has taken over the Chairmanship of the Organization of the Black Sea Economic Cooperation (BSEO). Geostrategic position of Russia frontier and coastal regions, their activity in the BSEC are competitive ... -
ДИЛЕМАТА НА СЪВРЕМЕННИЯ СВЯТ: СВОБОДА ИЛИ СИГУРНОСТ
(АИ "Ценов", 2016)Върху основата на проучване на емпирична и теоретична научна информация се прави еднозначен извод, че дилемата свобода или сигурност е фалшива дилема, резултат от допускането на непреднамерена грешка в разсъжденията на ... -
БЛАГОСЪСТОЯНИЕ, ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ И УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ – ЦЕЛИ, СРЕДСТВА И СТРАТЕГИИ
(АИ "Ценов", 2016)Съвременното икономическо познание счита растежа за основен показател на способността за задоволяване на материалните потребности, т.е. основно средство за осигуряване на благосъстоянието. Съответно на това схващане, ... -
ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ – ФАКТОР ЗА ПРОСПЕРИТЕТА НА НАЦИОНАЛНАТА НИ ИКОНОМИКА
(АИ "Ценов", 2016)В настоящия доклад се акцентира на два момента. От една страна се разглеждат основните предизвикателства и проблеми,които стоят пред висшето образование в България, като се търсят решения в належащите реформи. Втората част ... -
50 ГОДИНИ ОТ ОСНОВАВАНЕТО НА АСЕАН
(АИ "Ценов", 2016)Асоциацията на страните от Югоизточна Азия - АСЕАН е основна на 8 август 1967 г. в Банкок (Тайланд). На тази дата ръководителите на Индонезия, Малайзия, Сингапур, Тайланд и Филипините подписват Декларацията за АСЕАН. На 7 ... -
ЗАЩО ГРАВИТАЦИОННИ КОМУНИКАЦИИ ЧРЕЗ КОЛАБОРАТИВНО MAРКЕТИНГОВО ЗНАНИЕ
(АИ "Ценов", 2016)Целта на този материал е да разкрие драматичната потребност от ускорени колаборативни маркетингови комуникации в бизнеса на новата генерация-потребители и партнъори, работещи в съвременните алтернативни загуба на доверие ...