Show simple item record

dc.contributor.authorБожинова, Марияна
dc.contributor.authorИлиева, Любка
dc.contributor.authorТодорова, Любомира
dc.contributor.authorПавлов, Павлин
dc.date.accessioned2025-07-12T17:15:53Z
dc.date.accessioned2025-07-12T17:15:54Z
dc.date.available2025-07-12T17:15:53Z
dc.date.available2025-07-12T17:15:54Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn1312-3815
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/5154
dc.description.abstractЗа да бъде реализиран потенциалът на българския туристически сектор, туристическите предприятия у нас трябва да адаптират дейността и стратегиите си към променените потребителски предпочитания и световните тенденции в туризма. Поради това, за да бъдат конкурентоспособни на глобалния туристически пазар, е необходимо да повишат иновационната си активност, респективно да внедряват различните типове иновации. Това е от съществено значение за стабилизиране и устойчиво развитие на туристическия бизнес. Целта на настоящата разработка е емпирично изследване на иновационната активност и дейност на туристическите предприятия в България и възможностите, които иновациите предоставят за развитието на конкурентоспособен туризъм. Основната изследователската теза е, че внедряването на иновации води до оптимизиране на бизнес процесите в туристическите предприятия и повишаване конкурентоспособността на отделното туристическо предприятие и на целия туристически сектор. В резултат на извършеното изследване са постигнати всички поставени задачи, а именно: проучена е иновационната активност на българските туристически предприятия; изследвано е състоянието на иновационната дейност в туристическия сектор в България и потребителските нагласи за иновации; определено е въздействието на дигиталните и екологичните иновации върху потребителското поведение и бизнес решенията в туризма; идентифицирани са предизвикателствата и бариерите пред внедряването на иновации в туристическия сектор в България и на ключови възможности за повишаване на неговата конкурентоспособност.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries33;1
dc.subjectиновацииbg_BG
dc.subjectконкурентоспособностbg_BG
dc.subjectтуристическо предприятиеbg_BG
dc.subjectтуризъмbg_BG
dc.titleИновациите - фактор за конкурентоспособен туризъм в Българияbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record