Show simple item record

dc.contributor.authorКалистратова, Тамара
dc.date.accessioned2025-10-03T08:16:11Z
dc.date.accessioned2025-10-03T08:16:12Z
dc.date.available2025-10-03T08:16:11Z
dc.date.available2025-10-03T08:16:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn1311-9206
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/5201
dc.description.abstractВъздействието на корпоративната социална отговорност (КСО) върху представянето на компанията е важен въпрос в организационните изследвания и се обсъжда от десетилетия. Едва през последните години обаче изследователите насочват вниманието си към аспекти на индивидуално ниво, като връзката между КСО и удовлетворението от работата или ангажираността с работата. Въпреки това разбирането за това как КСО дейностите оформят организационните резултати, като влияят върху мотивацията на служителите, остава частично. Тази статия допринася за подобряването му, анализирайки въздействието на КСО дейностите върху вътрешната и външната мотивация на служителите. Констатациите показват, че КСО дейностите както на ниво предприятие, така и на надорганизационно ниво имат положително въздействие върху вътрешната мотивация, като същевременно не засягат външната мотивация – социалната отговорност нито насърчава, нито възпрепятства външната мотивация. Оттук следва, че ангажиментът към КСО може да се приложи като ефективен инструмент за предизвикване на вътрешна мотивация, без да се компрометира външната. Наред с това, резултатите показват неадитивно въздействие на ангажираността с КСО на двете нива, което показва сложно съвместно въздействие на различни организационни нива и дейности върху вътрешната мотивация на служителите.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries2;1
dc.subjectКСОbg_BG
dc.subjectмотивацияbg_BG
dc.subjectвзаимовръзкаbg_BG
dc.titleВзаимовръзка между корпоративната социална отговорност и мотивацията на служителитеbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record