Show simple item record

dc.contributor.authorНайденов, Людмил
dc.date.accessioned2025-11-10T07:11:28Z
dc.date.accessioned2025-11-10T07:11:28Z
dc.date.available2025-11-10T07:11:28Z
dc.date.available2025-11-10T07:11:28Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn0323-9004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/5219
dc.description.abstractВ разработката се изследват въпросите, свързани със структурата, финансирането и качеството на училищното образование в ЕС и България. Образованието се интерпретира като процес на усвояване на знания, развитие на умения и формиране на компетентности, от една страна, и като дейност, която включва както обучението и възпитанието, така и социализацията на подрастващите. Търсят се причините за незадоволителното представяне на българските ученици при международни сравнения. За тази цел се обобщават особеностите на финансиране на услугата в България и се анализират основни показатели, характеризиращи разходите за основно и средно образование в ЕС. В сравнителен план се коментират абсолютният размер на средствата, относителният им дял спрямо БВП, съотношението ученици/учители и педагогически персонал, броят преподаватели и броят завършили обучение лица. Отстоява се виждането, че утвърждаването на училищата като центрове за подготовка на висококвалифицирани, мотивирани и конкурентоспособни професионалисти в значителна степен зависи от начина на изразходване на ресурсите и от възможностите за персонализация на учебния процес.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries3;2
dc.subjectфинансиране на образованиетоbg_BG
dc.subjectразходи за училищно образованиеbg_BG
dc.subjectкачество на училищното образованиеbg_BG
dc.subjectперсонализация на обучениетоbg_BG
dc.titleРазходи и качество на училищното образование в ЕС и България - сравнителен анализbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record