Dlib.uni-svishtov.bg: Recent submissions
Now showing items 3001-3020 of 4313
-
ПРОБЛЕМИ НА КАПИТАЛОВАТА ОПТИМИЗАЦИЯ НА ФИРМИТЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2014)Целта на статията е да тества адаптирана за българските условия технология за оптимизиране на капиталовата структура на българските фирми върху основата на фундаментални фирмени показатели и борсови котировки в периода ... -
ТЕНДЕНЦИИ В ТЪРГОВИЯТА НА БЪЛГАРИЯ И ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ С АГРАРНИ ПРОДУКТИ
(АИ "Ценов", 2011)В разработката се анализа развитието на търговията с аграрни продукти на България и страните от Европейския съюз за периода 1998 -2009 г. Изследването е базирано основно на емпирични данни, като са откроени по-важните ... -
ИЗМЕРВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА ЛОЯЛНОСТ КЪМ ТЪРГОВСКАТА МАРКА ЧРЕЗ ЛИНЕЙНО СТРУКТУРНО МОДЕЛИРАНЕ
(АИ "Ценов", 2012)Всеизвестно е, че лоялността към определена марка е латентно явление,което трудно се измерва. Изследователите се опират на три подхода за нейното измерване: (а) поведенчески, (б) отношение на потребителя към марката и ... -
ДАНЪЧНИТЕ ПРЕФЕРЕНЦИИ КАТО ФОРМА НА ДЪРЖАВНА ПОМОЩ ЗА СЕЛСКОСТОПАНСКИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ
(АИ "Ценов", 2015)Жизненоважното значение на селскостопанското производство и преплитането на икономическите и биологическите процеси обуславят необхо-димостта от по-голяма държавна намеса при провеждане на аграрната политика в страната. ... -
ИНВЕСТИЦИОННИТЕ ФОНДОВЕ КАТО ЕЛЕМЕНТ В СИСТЕМАТА НА ФИНАНСОВИЯ ПАЗАР
(АИ "Ценов", 2012)Обект на изследване в статията са фондовете за колективно инвестиране в ценни книжа. Основната цел на изложението е позиционирането на инвестиционните фондове в системата на финансовия пазар. Това се извършва на база ... -
ПРОМОЦИИТЕ (ВЪЗПРИЕМАНИ ПОЛЗИ И ЕФЕКТИ)
(АИ "Ценов", 2012)Промоциите са маркетингов инструмент с нарастващо значение за всички участници в дистрибуционния канал. Въпреки това около тях има множество открити дискусионни въпроси. В настоящото изследване се идентифицират и дискутират ... -
ОРГАНИЗАЦИОННИ ПРОБЛЕМИ И ТЕНДЕНЦИИ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ХОСПИСНИТЕ/ПАЛИАТИВНИТЕ ГРИЖИ В СТРАНИ ОТ ЕС И БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2012)След законовото дефиниране на хосписите като лечебни заведения през 1999 г. развитието им е оставено на частната инициатива. Голяма част от първоначално регистрираните хосписи у нас не успяват да просъществуват. Целта на ... -
FINANCIAL MANAGEMENT MODELS FOR CORPORATE INVENTORY
(АИ "Ценов", 2015)The article reviews contemporary concepts about corporate inventory planning and management from a systematic perspective. It elucidates the nature and the underlying principles of the technology of corporate inventory ... -
ВИДОВЕ ЙЕРАРХИЧНИ СТРУКТУРИ И УПРАВЛЕНСКИ РАЗХОДИ НА ИНОВАТИВНАТА СИСТЕМА В ПРЕДПРИЯТИЕТО
(АИ "Ценов", 2014)В статията се предлага нов подход към класифицирането на управленските структури в иновационната система на промишленото предприятие. На основата на анализ на литературни източници е аргументирана необходимостта от съставянето ... -
ПРАКТИКОПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ НА СЧЕТОВОДНОТО БЮДЖЕТИРАНЕ
(АИ "Ценов", 2013)За разлика от българската, в световната счетоводна теория и практика счетоводството, бюджетирането и анализът съществуват като едно цяло. Ситуацията у нас през последните години наложи един нов поглед към бюджетирането в ... -
СТРЕСЪТ В ОРГАНИЗАЦИОННА СРЕДА: УПРАВЛЕНСКИ АСПЕКТИ
(АИ "Ценов", 2012) -
НЯКОИ АСПЕКТИ НА АНАЛИЗА НА РАБОТНОТО ВРЕМЕ
(АИ "Ценов", 2012)Вниманието в статията се концентрира върху въпросите, свързани с изследване на работното време. Подчертано е значението на рационалното му използване за постигане на прогнозирания обем на производството, за нарастване на ... -
МОДЕЛИ ЗА ФИНАНСОВО УПРАВЛЕНИЕ НА ЗАПАСИТЕ ВЪВ ФИРМАТА
(АИ "Ценов", 2015)В статията се прави системен преглед на съвременните кон-цепции за планиране и управление на запасите във фирмата. Последователно се изясняват същността и базовите принципи на технологията за управление на фирмените запаси. ... -
Собствените търговски марки на търговските вериги - източник на конкуретно предимство
(АИ "Ценов", 2012)В съвременните пазарни условия все повече нараства мощта на търговските вериги в каналите за реализация на потребителски стоки. Същевременно се изостря и конкуренцията помежду им. Търговските вериги перманентно изследват ... -
THE ECONOMIC IMPORTANCE OF THE INVESTMENT DECISION OF KOZLODUY NPP TO EXTEND THE SERVICE LIFE OF UNIT FIVE AND UNIT SIX
(АИ "Ценов", 2015)In the contemporary dynamically changing macroeconomic and legislative environment, the issue of the efficiency of the investment decision to extend the service life of unit five and unit six of the only enterprise in the ... -
ПРОЯВЛЕНИЯ НА МЕЖДУЛИЧНОСТНИТЕ ОТНОШЕНИЯ В ОРГАНИЗАЦИЯТА
(АИ "Ценов", 2014)В настоящата разработка понятието „междуличностни отношения“ е дефинирано като категория в научната област. На основата на анализ на литературни източници са разгледани някои проявления на междуличностните отношения. ... -
ЗНАЧИМОСТТА НА РИСКОВИЯ ПРИЗНАК „ПОЛ” ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ТАРИФИ В ЖИВОТОЗАСТРАХОВАНЕТО
(АИ "Ценов", 2012)Калкулирането на застрахователната премия зависи от оценката, която застрахователите правят на риска, лихвата и разноските. Справедливото разпределение на общата за съвкупността загуба зависи от класификацията на застрахованите ... -
ИКОНОМИЧЕСКА ЗНАЧИМОСТ НА ИНВЕСТИЦИОННОТО РЕШЕНИЕ НА „АЕЦ КОЗЛОДУЙ” ЕАД ЗА ПРОДЪЛЖАВАНЕ СРОКА НА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ПЕТИ И ШЕСТИ ЕНЕРГОБЛОК
(АИ "Ценов", 2015)В съвременни условия на динамично променящи се контури на макроикономическата и законовата среда, въпросът, кореспондиращ с ефектив-ността на инвестиционното решение за продължаване експлоатационния срок на пети и шести ... -
ЕТИЧНО-ЦЕННОСТЕН ПОДХОД ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР
(АИ "Ценов", 2012)Някои нови тенденции в управлението на човешкия фактор изискват преразглеждане на такъв основен проблем, като: нов управленски подход с етично-ценностна насоченост, обединяващ целите на ръководството и на подчинените. ...