AN OUTLINE OF HARD AND SOFT PARTNERSHIPS IN INTERNATIONAL BUSINESS
Abstract
This research is in two sections. The first promotes the possible types of partnerships and emphasis is placed on business relations. It also introduces the phenomenon of a ТРР (Trans-Pacific
Partnership). It defines the characteristics of hard and soft partnerships. The second part develops a set of tools for the analysis and evaluation of partnerships. For this purpose, two matrices are proposed. The first is for researching the issue of international levels with two vectors. The second matrix discusses intercompany partnerships which involves three dimensions: the type of partnership, the level of internationalization and the size of the companies.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ОЧЕРТАВАНЕ НА ТВЪРДИ И МЕКИ ПАРТНЬОРСТВА В МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС
Дамянов, Атанас (АИ "Ценов", 2014)Настоящото изследване е развито в две части. В първата част са лансирани възможни видове партньорства, като ударението е поставено върху деловите взаимоотношения. Приведен е и феноменът ТРР (Trans-pacific partnership). ... -
ПОДКРЕПА ЗА МАЛКИЯ И СРЕДНИЯ БИЗНЕС В ЕС
Петрова, Елица; Petrova, Elitsa (АИ "Ценов", 2011)Цел на настоящата разработка е представянето на различни национални и европейски законодателни и пожелателни актове и инициативи, насочени към подкрепа на малкия и средния бизнес. Предмет на изследване са малките и средните ... -
THE LIFE CYCLE OF PARTNERSHIPS BETWEEN COMPANIES IN THE RUSSIAN ELECTRONICS INDUSTRY
Kulikova, Nataliya (АИ "Ценов", 2016)Professional players on the Russian market in microelectronics form temporary partnerships so that they can design and develop microelectronic devices with a certain life cycle. This paper proves that the capacity of such ...