Browsing by Title
Now showing items 743-762 of 4318
-
VALUE CREATION BY COMPANY-CONSUMER INTERACTION – DECONI, BULGARIA CASE
(АИ "Ценов", 2016)The study investigates the value creation by companyconsumer interaction on the example of the advertising agency DeConi, Bulgaria. -
VALUE OF DUE DILIGENCE IN THE ENTERPRISE'S RESTRUCTURING PROCESS
(АИ "Ценов", 2016)Due diligence is one of the important elements of the enterprise restructuring process. Due diligence is conducted at the beginning of the restructuring process to collect data for restructuring of the company. Based on ... -
VALUES AND ASYMMETRY IN INDIVIDUAL AND GROUP BEHAVIOUR
(АИ "Ценов", 2011)The article studies issues related to individual and group behaviour in terms of hierarchy of values. Active favorability is viewed as a form of behaviour arising from asymmetry in values and lack of stability in their ... -
VAR - MODELS OF SHOCKS IN THE BUSINESS CYCLES OF FINAL CONSUMPTION EXPENDITURE OF HOUSEHOLDS
(АИ "Ценов", 2016)The article has experimented with a methodology for using vector autoregressive models (VAR) to study the impact of shocks in the business climate and economic activity on the business cycles of final consumption expenditure ... -
VAR - МОДЕЛИ НА ШОКОВЕТЕ В ИКОНОМИЧЕСКИТЕ ЦИКЛИ НА ИНДИВИДУАЛНОТО КРАЙНО ПОТРЕБЛЕНИЕ НА ДОМАКИНСТВАТА
(АИ "Ценов", 2016-02)В статията се експериментира методология за използване на векторни авторегресионни модели (VAR) за изследване на влиянието на шоковете в бизнес климата и икономическата активност върху икономическите цикли на индивидуалното ... -
VIRTUALITY OF FICTITIOUS CAPITAL IN MODERN CONDITIONS
(АИ "Ценов", 2016)The article discusses "financialization" – the process of transformation of financial capital into fictitious and virtual capital and its separation from the real manufacturing sector. It shows a tremendous growth in the ... -
Web-интеграция в корпоративните информационни системи.
(АИ "Ценов", Свищов, 2005) -
WHY TRUMP WON THE ELECTIONS – IN VIEW OF THE PROSPECT THEORY
(Tsenov Publishing House, 2017)In view of the behavioral approach and the prospect theory, the article tries to explain why an alternative is sometimes chosen, which compared to other options, leads to a worse and more uncertain expected outcome. The ... -
WOMEN IN POWER AND DECISION MAKING
(АИ "Ценов", 2013)The article treats gender equality in Bulgaria and gender equality in power and decision making, in particular. The general review of the problem is followed by an analysis of women’s participation in the process of power ... -
Workforce Efficiency Increase For The Online Sales In-Store Picking Operation
(Tsenov Publishing House, 2020)The online food retailing got more attention to itself with the global coronavirus outbreak. Online marketing growth rate reached above 40% in the lockdown months. It became more important to deliver the orders faster than ... -
WORTH AS AN ECONOMIC ESTIMATION
(АИ "Ценов", 2012)The study analyzes some methodological issues of worth as a fundamental concept of economic theory. The author’s main idea is that worth, besides having substantial nature, is an economic estimation, which economic units ... -
ZUM PATHOS VON WÖRTERN IN DER DEUTSCHEN KULTURGESCHICHTE
(АИ "Ценов", 2012)В културната история на всяка страна има „гранични” (по Ясперс) ситуации, в които оцеляването зависи понякога от, на пръв поглед, елементарни неща. Патосът е едно от тях. Той е възвишена страст, но е и болка и страдание. ... -
Абдикацията на българската държава от проблемите на националното стопанство.
(АИ "Ценов", Свищов, 2002) -
Автоматизация на счетоводството във фирмите.
(АИ „Ценов”, Свищов, 1995) -
Автоматизацията на офиса – приоритетна сфера за приложение на новите информационни технологии.
(АИ "Ценов", Свищов, 1995) -
Автоматизирана обработка на информацията в селското стопанство – проблеми и перспективи.
(АИ "Ценов", Свищов, 1995) -
Автоматизираната обработка на информацията в новите икономически условия. Комплексност и рационалност.
(АИ "Ценов", Свищов, 1992) -
Автоматизираните работни места в системите за управление.
(АИ "Ценов", Свищов, 1993) -
Аграрни договори, процес на договаряне и договорен ред
(Tsenov Publishing House, 2024)В съвременните условия, голяма част от взаимоотношенията на аграрните агенти, и аграрната дейност като цяло, се управлява посредством някакъв вид договори. Въпреки това обаче, икономическите анализи на аграрните договори ... -
Аграрният маркетинг: актуалност и приложимост у нас.
(АИ "Ценов", Свищов, 1993)