Browsing by Subject "tourism"
Now showing items 1-15 of 15
-
A CONTEMPORARY OVERVIEW OF THE APPLICATION OF COLLABORATIVE CONSUMPTION IN TOURISM
(Tsenov Publishing House, 2017)Collaborative consumption is a current global trend which is changing the way in which people use goods and services. This trend also affects the state of the tourism market. With reference to this the article studies the ... -
A STUDY ON GUEST SATISFACTION WITH HOTEL SERVICES
(АИ "Ценов", 2014)Maintaining high competitiveness in tourism (in particular, in the hotel business) contributes both to the long-term development and the management of regions and to the sustainable and competitive development of regional ... -
CREATIVITY AND SUSTAINABLE TOURISM DEVELOPMENT
(АИ "Ценов", 2013)The article justifies the need for targeted development of destination creativity as a sustainable tourism resource. The economic significance and the way this resource adds value to tourism is outlined. The role of ... -
Innovative Marketing Technologies In The Development Of The Tourism Specialized Types
(Tsenov Publishing House, 2022)New tools and innovative marketing technologies are emerging in the process of globalization and digitalization of society. The aim of this paper is to review and evaluate the prospects of Internet technologies as tools ... -
The Influence Of Social Media On Advertising Tourism Services (In The Example Of Bulgaria)
(Tsenov Publishing House, 2023)This article aims to provide an in-depth review of current literature related to the rapid and inevitable spread of social networks as a source of information influencing consumer opinion. To achieve this, it looks at how ... -
THE POTENTIAL FOR ATTRACTING CHINESE TOURISTS TO BULGARIA'S TOURIST MARKET
(АИ "Ценов", 2015)With its great variety of natural, cultural and historical resources and low labour cost, Bulgaria has the potential to develop new tourist products and attract tourists from lucrative markets such as the Chinese market, ... -
Tools Of Economic Analysis When Researching The Tourism Market
(Tsenov Publishing House, 2021)The study aims to test tools of economic analysis from different classification groups by using real data in order to derive the main characteristics of the Bulgarian tourism market serving as a basis for making sound ... -
АДАПТИРАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННАТА СИСТЕМА НА ТУРИСТИЧЕСКАТА ФИРМА КЪМ СЪВРЕМЕННИТЕ ИКО- НОМИЧЕСКИ УСЛОВИЯ
(АИ "Ценов", 2010)Внедряването на нови информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в информационната система на туристическата фирма не е самоцел, а из- точник на конкурентни предимства, които в условията на глобалната конкурен- ция ... -
АНАЛИЗ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ХОТЕЛИЕРСКИЯ БИЗНЕС
(АИ "Ценов", 2013)Основополагащи в Стратегия „Европа 2020” и в Национална програма „България 2020” са въпросите, свързани с постигането на интелигентен и устойчив растеж. Той се свързва с изграждането на по-екологична и по-конкурентоспособна ... -
АНАЛИЗ НА РАЗВИТИЕТО НА ТУРИСТИЧЕСКИТЕ РАЙОНИ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2016)В статията е извършена съпоставка между принципите за райониране на България за статистически цели и изискванията и критериите, заложени в Концепцията за туристическо райониране на страната, утвърдена през 2015 г. Направени ... -
ИНВЕСТИЦИИ И ЗАПЛАХИ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ТУРИЗМА
(АИ "Ценов", 2015)Темата е изключително актуална при интенизифицирането на различните видове заплахи, които сриват всякакви очаквания, сценарии и прогнози за развитие на туризма. Анализирани са динамиката на инвестициите в туризма, като ... -
ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД РАЗВИТИЕТО НА БЪЛГАРСКАТА ТУРИСТИЧЕСКА ИНДУСТРИЯ
(АИ "Ценов", 2012)За целите на настоящата разработка е изследвана макрорамката на функциониране на българския туристически отрасъл. Оценяват се специфичните особености на функционалната среда на този отрасъл, свързани с инфраструктурата, ... -
СЪСТОЯНИЕ, ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ ПРЕД ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА БЪЛГАРСКИ ФИРМИ ОТ СФЕРАТА НА УСЛУГИТЕ
(АИ "Ценов", 2011)Интернационализацията е основен индикатор на съвременната икономическа система. Тя описва промените, настъпващи в резултат на бурното развитие на научно-техническия прогрес и на социално-икономическото развитие. Те стават ... -
ТЕОРЕТИЧНИ И ЕМПИРИЧНИ АСПЕКТИ Н А МОДЕЛИРАНЕТО НА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ В СФЕРАТА НА УСЛУГИТЕ
(АИ "Ценов", 2012)Нарастващата либерализация, интеграция и конкуренция през последните десетилетия, са основните причини за постоянно увеличаващата се обвързаност на фирмите с процесите на интернационализация. Това засяга всички области на ... -
ТЕОРЕТИЧНИ И ПРАКТИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ПРИЛОЖИМОСТТА НА КЛЪСТЕРНИЯ МОДЕЛ В ТУРИЗМА
(АИ "Ценов", 2011)Развитието на процесите по формиране и функциониране на български клъстери е в първоначалната си фаза. Силно подкрепяни от държавата тези сто-пански формирования бързо увеличиха броя си. Същевременно излизат на пре-ден ...