Алманах "Научни изследвания": Recent submissions
Now showing items 61-80 of 495
-
Съвременни тенденции в създаването на приложения за електронна търговия
(Tsenov Publishing House, 2020)Компаниите днес функционират в динамична и конкурентна среда. Съвременният дигитален свят поставя пред тях предизвикателството да се развиват и утвърждават по нов, иновативен начин. Ясно е, че за да оцелеят, компаниите ... -
Информационната сигурност на лечебните заведения в България
(Tsenov Publishing House, 2020)Актуалността на настоящото изследване се определя от нарастване на изискванията и на заплахите за информационната сигурност на лечебните заведения. Целта е изследване на особеностите, състоянието и проблемите на информационна ... -
Влияние на бюджетното салдо върху икономическия растеж
(Tsenov Publishing House, 2020)Необходимостта от адекватно използване на бюджетното салдо като фискален инструмент за регулиране на икономиката е осезаема в условия на забавени темпове на икономически растеж. Дебатът по отношение възможността, посредством ... -
Оценка на конвергенцията в Eвропейския съюз по разходи за социална защита
(Tsenov Publishing House, 2020)Целта на настоящата работа е да се оцени степента на сближаване между страните от Европейския съюз по разходи за социална защита за периода 2008-2016 г. чрез статистико-иконометрични подходи за измерване на конвергенцията. ... -
Характеристика на измамата и особености на извършителя на измами
(Tsenov Publishing House, 2020)Развитието на икономическите процеси и дейности, поражда необходимост от адекватни знания и умения, свързани с установяването и разкриването на измами. Актуалността на студията е обвързана с непрекъснатата промяна на ... -
Ролята на вътрешните и външните одитори за идентифициране на измами в предприятията
(Tsenov Publishing House, 2020)Разнообразието от методи и подходи за осъществяване на измами налага необходимостта от актуализиране на мерките и механизмите за тяхното иденти-фициране и ограничаване. Чрез правилното прилагане на методически инструментариум, ... -
Интереси и поведение ‒ управленски аспекти
(Tsenov Publishing House, 2020)Управлението на човешкото поведение е предизвикателство за всеки ръководител, то е свързано с управлението на интересите. Влиянието върху поведението на човешкия фактор и свързаните с този процес промени се налагат постепенно, ... -
Използване на дълбоки невронни мрежи за откриване на измами с кредитни карти
(Tsenov Publishing House, 2020)Настоящата студия представя изследване върху приложимостта на дълбоките изкуствени невронни мрежи за откриване на неприсъствени измами с кредитни карти. Изследването се базира на отворен набор от данни и цели да определи ... -
Гъвкаво управление на проекти в организациите от публичния сектор
(Tsenov Publishing House, 2020)Един от най-актуалните подходи за усъвършенстване дейността на бизнес организациите е гъвкавото управление на проекти. То възниква в софтуерната индустрия през 2001 г., но постепенно навлиза в други, „несофтуерни“ индустрии. ... -
ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
(Tsenov Publishing House, 2019)Технико-икономическата парадигма на информационната епоха от началото на ХХI век доведе до нови структури и процеси в международния бизнес, прилаган в Европейския съюз. В икономически смисъл това е предпоставка за задълбочаване ... -
ПРЕИМУЩЕСТВА ЗА ТУРИСТИЧЕСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ ОТ СЕРТИФИЦИРАНЕТО ИМ ПО ISO 9001
(Tsenov Publishing House, 2019)Глобализацията и свободното движение на стоките и услугите поставят българските предприятия пред нови възможности за постигане на конкурентно предимство, базирано на качеството. Проучването на този проблем в икономическата ... -
СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ НА БЪЛГАРСКОТО ПРИДУНАВИЕ – ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ
(Tsenov Publishing House, 2019)По проблемите на социално-икономическото развитие на българското Придунавие липсват изчерпателни теоретични и практически анализи. Научните публикации и емпиричните изследвания за демографското и социалното развитие, за ... -
ВЛИЯНИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРОМОЦИИ ВЪРХУ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА
(Tsenov Publishing House, 2019)Настоящото изследване поставя акцент върху ефектите от потребителски промоции, като негов предмет е влиянието на типа и честотата на потребителските промоции върху измеренията на ценността на бранда. Изразената водеща роля ... -
ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЕКОЛОГИЧНИ РЕГУЛАЦИИ ВЪРХУ МЕЖДУНАРОДНАТА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА ОТ ХИМИЧЕСКАТА ПРОМИШЛЕНОСТ В БЪЛГАРИЯ
(Tsenov Publishing House, 2019)Актуалността на изследването произтича от наличието на ограничен брой задълбочени изследвания, поставящи акцент върху ефектите от изследваните регулации върху международната конкурентоспособност на фирмите. Основната цел ... -
РАЗВИТИЕ НА ЛИДЕРСТВОТО ЗА ПОСТИГАНЕ ЦЕЛИТЕ НА УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ
(Tsenov Publishing House, 2019)Устойчивото потребление и производство, икономическият растеж, заетостта, инфраструктурата, устойчивото управление на природните ресурси, изменението на климата и др. изискват решения и действия, които да бъдат осъществени ... -
ИЗМЕРЕНИЯ НА БЕДНОСТТА В БЪЛГАРИЯ – СТАТИСТИЧЕСКИ АСПЕКТИ1
(Tsenov Publishing House, 2019)Борбата с бедността и социалното изключване е сред най-актуалните проблеми на съвременното обществено развитие и приоритет на социалната политика в национален и европейски мащаб. Основната цел на настоящата студия е да се ... -
ИЗСЛЕДВАНЕ НА КОНТРАГЕНТНИЯ РИСК В ИНДУСТРИАЛНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ (ПО ПРИМЕРА НА ПИВОВАРНИЯ БРАНШ)
(Tsenov Publishing House, 2019)Целта на настоящата студия е изследване проявлението на контрагентния риск в дейността на българските пивоварни предприятия и извеждане на конкретни бизнес решения и практики за неговото ефективно управление. В тази връзка ... -
ТЕРИТОРИАЛНО РАЙОНИРАНЕ НА Р БЪЛГАРИЯ – ПРОБЛЕМИ И ПЕРСПЕКТИВИ
(Tsenov Publishing House, 2019)Новото териториално деление е една от най-горещите теми в регионалната политика на страната. Не случайно го наричат „кутията на Пандора“, тъй като пред регионалните и местни власти възникват въпроси, свързани с инструментите ... -
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПОВИШАВАНЕ КАЧЕСТВОТО НА ДАННИТЕ ОТ ОНЛАЙН АНКЕТИ
(Tsenov Publishing House, 2019)С появата и развитието на интернет и свързани с него приложения се промениха много области на обществения живот. Промениха се и начините за набиране на маркетингова информация. Все по-рядко анкетите се отпечатват на хартия ... -
ТЕНДЕНЦИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД АВТОМОБИЛНОТО ЗАСТРАХОВАНЕ В УСЛОВИЯТА НА ДИНАМИЧНО ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ
(Tsenov Publishing House, 2019)В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2018 година проучване на автомобилното застраховане в България, осъществено съгласно проект № 6-2018 г. към Института за научни изследвания. Основната ...