dc.description.abstract | Поддържането на висока конкурентоспособност в туристическия бизнес (в частност – на хотелиерството) съдейства както за дългосрочното развитие и управление на регионите, така и за устойчивото и конкурентоспособно развитие на регионалната туристическа дестинация. В статията са разгледани въпроси, отнасящи се до конкурентоспособността на туризма в България, посредством оценка на хотелиерските услуги, предлагани на летуващите туристи.
Резултатите са получени въз основа на анкетно проучване на четири хотела (разположени на Българското Черноморие) проведено през август 2012 г. Статията се състои от две части: анализ на предлаганите услуги в наблюдаваните хотели (обслужването на рецепцията, оценката на стаите и ресторанта в съответния хотел, и оценка на девет вида услуги); и оценка на удовлетвореността на анкетираните туристи от предлаганите услуги. В резултат от изследването са определени качествените характеристики на предлаганите услуги в наблюдава-
ните хотели и важността на услугите според оценката на анкетираните туристи. Чрез тях са получени резултатите за степента на удовлетвореност на туристите от предлаганите услуги и насоките, в които трябва да се работи, за да се подобрят качествените характеристики на хотелите. | bg_BG |