Годишник на Стопанска академия
Browse by
Recent Submissions
-
Технологиите в подкрепа на ревеню мениджмънта на ресторантьорския бизнес
(Tsenov Publishing House, 2022)Проучването разглежда въпроси, свързани с прилагането на технологични решения в управлението на приходите, които подпомагат справяне с предизвикателствата и усъвършенстване на възможностите на ресторантьорския бизнес. Цел ... -
Развитие на нисковъглеродния транспорт в Eвропа: данъчни облекчения и стимули за покупка
(Tsenov Publishing House, 2022)Процесът на отговор на страните от Европа по отношение на изискванията за развитие на нисковъглеродна и екологична среда поставят множество предизвикателства пред отделните държави. Изпълнението на заложените нормативи в ... -
Трансформация към гъвкаво управление на проекти – предизвикателства пред IT индустрията
(Tsenov Publishing House, 2022)Целта на студията е да се анализират и критично да се оценят предизвикателствата пред организационното мигриране от традиционно към гъвкаво управление на проекти и да се предложи организационна рамка с условия за по-успешна ... -
Изследване на приложенията на маркетинговия микс в културния сектор в България
(Tsenov Publishing House, 2022)Управлението на културните дейности е актуален въпрос във все по-бурно развиващия се културен и творчески сектор. Част от менажирането на тези дейности е и прилагането на релевантни маркетингови концепции при планирането ... -
Качествени характеристики на регионалната данъчна свобода
(Tsenov Publishing House, 2022)В разработката се изследват въпросите, свързани с теоретичните основи на понятията собствени местни приходи, местен данък и регионална данъчна свобода и се очертават вариантите за разпределение на данъчните правомощия – ... -
Тенденции в изменението на външните макроикономически дисбаланси на България
(Tsenov Publishing House, 2022)Основната цел на студията е да се направи анализ на ключовите тенденции в изменението на външните макроикономически дисбаланси на България. Анализът на макроикономическите дисбаланси е от изключително важно значение, защото ... -
Технологиите в подкрепа на ревеню мениджмънта на ресторантьорския бизнес
(Tsenov Publishing House, 2022)Проучването разглежда въпроси, свързани с прилагането на технологични решения в управлението на приходите, които подпомагат справяне с предизвикателствата и усъвършенстване на възможностите на ресторантьорския бизнес. Цел ... -
Развитие на нисковъглеродния транспорт в Eвропа: данъчни облекчения и стимули за покупка
(Tsenov Publishing House, 2022)Процесът на отговор на страните от Европа по отношение на изискванията за развитие на нисковъглеродна и екологична среда поставят множество предизвикателства пред отделните държави. Изпълнението на заложените нормативи в ... -
Трансформация към гъвкаво управление на проекти – предизвикателства пред IT индустрията
(Tsenov Publishing House, 2022)Целта на студията е да се анализират и критично да се оценят предизвикателствата пред организационното мигриране от традиционно към гъвкаво управление на проекти и да се предложи организационна рамка с условия за по-успешна ... -
Изследване на приложенията на маркетинговия микс в културния сектор в България
(Tsenov Publishing House, 2022)Управлението на културните дейности е актуален въпрос във все по-бурно развиващия се културен и творчески сектор. Част от менажирането на тези дейности е и прилагането на релевантни маркетингови концепции при планирането ... -
Качествени характеристики на регионалната данъчна свобода
(Tsenov Publishing House, 2022)В разработката се изследват въпросите, свързани с теоретичните основи на понятията собствени местни приходи, местен данък и регионална данъчна свобода и се очертават вариантите за разпределение на данъчните правомощия – ... -
Тенденции в изменението на външните макроикономически дисбаланси на България
(Tsenov Publishing House, 2022)Основната цел на студията е да се направи анализ на ключовите тенденции в изменението на външните макроикономически дисбаланси на България. Анализът на макроикономическите дисбаланси е от изключително важно значение, защото ... -
Системата за национална сигурност на Република България като част от сигурността на Европейския съюз
(Tsenov Publishing House, 2021)Темата за сигурността става все по-актуална. Предизвикателствата на средата и динамиката на обществените процеси поставят нови изисквания към политиките и ангажираните с тяхното провеждане отговорни органи. Системата за ... -
Приложение на принципите на устойчивостта в бизнес логистиката при обслужване на корпоративни клиенти
(Tsenov Publishing House, 2021)Променените икономически условия налагат редица предизвикателства пред бизнес логистиката и вчастност ролята й при обслужването на клиентите, но тя може и трябва да е обвързана със съвременните разбирания за устойчивост. ... -
Атрактивност на инвестиционните фондове в България
(Tsenov Publishing House, 2021)Тази студия разглежда въпроса за привлекателността на българските инвестиционни фондове за различни класове инвеститори през последното десетилетие. Тя използва данни за AUM (управлявани активи), възвръщаемост, брой фондове, ... -
Приходи от договори с клиенти по многокомпонентни договори
(Tsenov Publishing House, 2021)В изследването се разглеждат въпросите, свързани с момента на възникването и признаването на приходите в счетоводството. Разглеждат се и са анализирани прилаганите принципи и правила, методи и методики, относими за отделните ... -
Влияние на рентата върху цената на земеделската земя в България
(Tsenov Publishing House, 2020)През последните години в България се наблюдава функционирането на действащ пазар на земеделската земя, което се отразява върху варирането на цените. В настоящото изследване е акцентирано върху необходимостта от отчитане ... -
Изследване на тенденциите за развитие на електронните услуги
(Tsenov Publishing House, 2020)Настоящата разработка има за цел да дискутира тенденциите за развитие на електронните услуги, които в качеството си на технологично базирани услуги имат потенциал да окажат влияние върху краткосрочното и дългосрочното ... -
Мобинг – субективно усещане или обективно състояние в организацията
(Tsenov Publishing House, 2020)Целта на настоящата студия е, на основата на анализ на литературни източници и данни от собствено проведено анкетно проучване да се обогатят съществуващите научни знания, свързани с явлението „мобинг“ в организацията. Обект ... -
Развитие и състояние на българския капиталов пазар
(Tsenov Publishing House, 2020)Настоящото изследване има за цел да проследи развитието на капиталовите пазари в България от началото на новото хилядолетие до наши дни с фокус – пазарът на акции. Задачите във връзка с поставената цел са: проследяване ...