Browsing Годишен алманах научни изследвания на докторанти by Title
Now showing items 248-267 of 454
-
ОТЧИТАНЕ НА ЧУЖДИТЕ БИЗНЕС ИДЕИ ПРИ ВНОС ЧРЕЗ ФРАНЧАЙЗ
(АИ "Ценов", 2014)Настоящата разработка представя сделките с права и тяхното конкретно проявление: международен франчайзинг. Целта в разработката е на база теоретичната същност и правните аспекти на сделките по внос на франчайз права, да ... -
ОЦЕНКА И АНАЛИЗ НА ПАЗАРНИЯ ПОТЕНЦИАЛ ЗА ДИГИТАЛНИ ФИНАНСОВИ УСЛУГИ В СУБСАХАРНА АФРИКА
(Tsenov Publishing House, 2018)Африка е континентът, в който концентрацията на беднитете е най-високата в света. Това поражда дисбаланс между континентите и различните държави, водейки до висока миграция и големи диспропорции в икономическата активност ... -
ОЦЕНКА НА ИНОВАТИВНОСТТА НА ХОТЕЛИЕРСКОТО ПРЕДПРИЯТИЕ
(АИ "Ценов", 2010) -
ОЦЕНКА НА КАЧЕСТВОТО НА „ГОЛЕМИТЕ ДАННИ“ В ОФИЦИАЛНАТА СТАТИСТИЧЕСКА ПРАКТИКА
(Tsenov Publishing House, 2016)Настоящата статия обосновава теоретично подходите за оценка на качеството на т.нар. „големи данни“ (Big Data), свързани с тяхното приложение в официалната статистическа практика като източник на данни. Представени са ... -
ОЦЕНКА НА ФАКТОРИТЕ, ОКАЗВАЩИ ВЪЗДЕЙСТВИЕ ПРИ РАЗКРИВАНЕ НА „ЗЕЛЕНИ” РАБОТНИ МЕСТА В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2015)Целта на разработката е да се оцени потенциалът за създаване и развитие на ,,зелени” работни места в България. Поставени са следните конкретни задачи: Да бъде анализирана националната политика по отношение на „зелените” ... -
ОЦЕНКА НА ФИРМЕНАТА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ
(АИ "Ценов", 2008) -
ОЦЕНЯВАНЕ И ПРОГНОЗИРАНЕ НА ПАЗАРНИЯ РИСК НА БЪЛГАРСКИТЕ ПУБЛИЧНИ НЕФИНАНСОВИ ДРУЖЕСТВА
(Tsenov Publishing House, 2016)В периода на Световната финансова криза и последващия пост- кризисен период финансовите инструменти на производствените компании, коти- рани на официалния борсов пазар, са обект на инвестиционен интерес, но и на потенциални ... -
ОЦЕНЯВАНЕ КЛИЕНТСКАТА ПРИВЛЕКАТЕЛНОСТ ЗА АУТСОРСИНГ НА ПЕЧАТНИ УСЛУГИ
(АИ "Ценов", 2014)Целта на настоящото изследване е да се тества приложимостта в българските условия на разработения от автора модел „ПОРТ“, в частта му, свързана с оценка на клиентската привлекателност за реализиране на аутсорсинг на печатни ... -
ПАЗАРНИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ ПРЕД ТЕЛЕКОМИТЕ В БЪЛГАРИЯ
(Tsenov Publishing House, 2019)В настоящата студия се прави преглед на състоянието на българския мобилен телеком пазар, на развитието му, както и основните предизвикателства пред участниците в него. Включени са използваните до момента стратегии за растеж ... -
Паричната динамика като фактор на генералното равновесие в икономиката и икономическия цикъл – концептуални и методологически аспекти
(Tsenov Publishing House, 2021)Изследването разглежда ролята на паричното предлагане и концепцията за номинално (парично) генерално равновесие в светлината на основните теории за икономическия цикъл. Те са разглеждани в сравнителен план, като се поставя ... -
ПАРИЧНАТА ТЕОРИЯ КАТО ОСНОВА НА УПРАВЛЕНИЕТО НА ЛИКВИДНИТЕ АКТИВИ
(АИ "Ценов", 2008) -
ПЕРСПЕКТИВИ ЗА ПЪРВИЧНО ПУБЛИЧНО ПРЕДЛАГАНЕ (IPO) ПРЕД ФУТБОЛНИТЕ КЛУБОВЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2014)Статията акцентира върху проблемите при оценяване на перспективите за първично публично предлагане (IPO) на футболните клубове в България като инструмент за набавяне на нужните им капитали за финансиране на инфраструктурни ... -
ПЛАНИРАНЕ НА ТЪРГОВСКИ МИКС ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА НОВ ТЪРГОВСКИ ЦЕНТЪР
(АИ "Ценов", 2011)Настоящата студия има за цел да даде насоки за процесите и решенията, които е необходимо да се вземат при развитието на търговски центрове, наричани още МОЛ. Процесът обхваща интервалът от вземането на решение за инвестиране ... -
ПЛАНИРАНЕТО – ВЕКТОР НА СТРАТЕГИЧЕСКОТО УПРАВЛЕНИЕ НА МЕСТНОТО РАЗВИТИЕ
(АИ "Ценов", 2010) -
ПЛАНОВАТА ПРАКТИКА В БЪЛГАРСКИТЕ МАЛКИ И СРЕДНИ ПРЕДПРИЯТИЯ - СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ
(АИ "Ценов", 2015)Студията разглежда основните възможности и ограничения, които макросредата поставя пред предприятията и реализирането на тяхната функция по планиране. Целта е да се посочат възможностите и ограниченията пред плановата ... -
ПЛАЦЕБО ЕФЕКТИТЕ В МАРКЕТИНГА И ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ
(Tsenov Publishing House, 2016)Основна цел на настоящата студия е да се представи методология за изследване влиянието на маркетинговите плацебо ефекти върху потребителската удовлетвореност. В синтезиран вид е представена същността на плацебо ефектите ... -
ПО ВЪПРОСА ЗА КЛАСИФИЦИРАНЕТО НА РАЗХОДИТЕ В ПРОМИШЛЕНИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ
(Tsenov Publishing House, 2017)Настоящата научна разработка разглежда класифицирането на разходите в промишлените предприятия. Те се характеризират с определено икономическо съдържание и функционално проявление. Систематизираното класифициране на разходите ... -
ПО ВЪПРОСА ЗА СЪЩНОСТТА И СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА СОБСТВЕНИЯ КАПИТАЛ
(АИ "Ценов", 2015)В статията се изследват същността и счетоводното отчитане на собствения капитал само в капиталовите дружества1. Целта е да се представи счетоводното му отчитане, а получената от него информация да се представи вярно и ... -
ПОВЕДЕНИЕ НА ДОМАКИНСТВАТА В БЪЛГАРИЯ ПРИ ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ ЗА СПЕСТЯВАНЕ И ИНВЕСТИРАНЕ
(Tsenov Publishing House, 2019)В настоящата разработка се представят резултати от проведено изследване, чиято цел е да се установят спецификите на поведението на домакин-ствата при вземането на решения за спестяване и инвестиране. Целта на разработката ... -
ПОДКРЕПА НА ПРОЕКТИ С ВИСОКА ОБЩЕСТВЕНА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ ОТ ОБЛАСТНИТЕ АДМИНИСТРАЦИИ – ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
(Tsenov Publishing House, 2017)Интегрирането с европейската администрация изисква глобални промени, които ще дадат възможност за ново кариерно развитие и усъвършенстване във финансовото управление на човешките ресурси в публичната администрация. ...