• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • View Item
  •   Home
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ИЗСЛЕДВАНЕ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА АДАПТИРАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННАТА СИСТЕМА НА ТУРИСТИЧЕСКАТА ФИРМА КЪМ СЪВРЕМЕННИТЕ ИКОНОМИЧЕСКИ УСЛОВИЯ

Thumbnail
View/Open
179_split_almanah_13_2010.swf (1.804Mb)
Date
2010
Author
Краева, Виолета
Емилова, Петя
Маринова, Наталия
Лалев, Ангелин
Петров, Стефан
Kraeva, Violeta
Emilova, Petia
Marinova, Natalya
Lalev, Angelin
Petrov, Stefan
Metadata
Show full item record
Abstract
Внедряването на нови информационни и комуникационни техно- логии (ИКТ) за ефективното функциониране на информационната система на туристическата фирма е крайно наложително и необходимо. То ще позволи да се разшири диапазонът на услугите, предоставяни на клиентите, да се подобри организацията на работата, да се намалят разходите и се повиши ефективността на взаимодействието с партньорите, да се получи широк достъп до разнообразни информационни ресурси и атрактивна мултимедийна реклама. За целите на настоящото изследване е направено проучване на информационните системи на 100 утвърдени туристически фирми и хотелски вериги. Поради това бе изградена система от критерии за оценка на тяхното функциониране и идентифициране на проблемите и предизвикателствата, пред които те са изправени. На базата на резултатите от това проучване са предложени решения за повишаване ефективността и качеството на информационното обслужване на туристическата фирма. Изследвани са възможностите на онлайн услугите в туристическия бизнес, които позволяват персонализация на туристическите продукти и услуги според индивидуалните предпочитания на клиентите. Проучени са и съвременните резервационни и географски информационни системи, както в национален, така и в международен план, доколкото те се използ- ват от българските туроператори и хотели. New Information and Communication Technology (ICT) adoption for effective tourist information systems is an extremely imperative and indispensable process. It will allow increasing the range of clients’ services, to improve business organization, to decrease the costs, to raise the effectiveness of partners’ interaction and to receive a wide access to a variety of information resources. For the purpose of this scientific-practical research a special system of criteria for assessment of tourist firms’ information systems has been developed. The project team has investigated the information systems of 100 tourist firms and hotels. As a result of this research some solutions for raising the effectiveness and information service quality have been suggested. Some issues about online services, reservation and geographical systems were discussed and how they contribute for tourist product and services personalization.
URI
http://hdl.handle.net/10610/1752
Collections
  • Алманах "Научни изследвания"

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback