• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • View Item
  •   Home
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ИЗВЕЖДАНЕ НА МОДЕЛИ ЗА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ В СФЕРАТА НА УСЛУГИТЕ

Thumbnail
View/Open
16_split_17_2012.swf (520.2Kb)
Date
2012
Author
Горчева, Таня
Любенов, Здравко
Петров, Ивайло
Gorcheva, Tania
Lyubenov, Zdravko
Petrov, Ivaylo
Metadata
Show full item record
Abstract
Интернационализацията в сферата на услугите се е превърнала в самостоятелна сила, която има ясно изразена тенденция към нарастване. Тя се формира от най-различни фактори: икономически, политически, технологически, социално-демографски и психологически. В студията се разкрива значението на интернационализацията в сферата на услугите за развитието на българската икономика. Изследват се теоретични постановки, изясняващи този процес. На тази база се извеждат модели, обясня- ващи интернационализацията на българските фирми в сферата на услугите от различни гледни точки. Today internationalization in services has become an independent force that has a clear upward trend. It is formed by a variety of factors: economic, political, technological, socio-demographic and psychological. The study reveals the importance of internationalization of services for the Bulgarian economy. Theoretical formulations clarifying this process are investigated. On this basis, models are derived which explain the internationalization of Bulgarian companies in services sector from different perspectives.
URI
http://hdl.handle.net/10610/1754
Collections
  • Алманах "Научни изследвания"

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback