ИЗВЕЖДАНЕ НА МОДЕЛИ ЗА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ В СФЕРАТА НА УСЛУГИТЕ
View/ Open
Date
2012Author
Горчева, Таня
Любенов, Здравко
Петров, Ивайло
Gorcheva, Tania
Lyubenov, Zdravko
Petrov, Ivaylo
Metadata
Show full item recordAbstract
Интернационализацията в сферата на услугите се е превърнала в самостоятелна сила, която има ясно изразена тенденция към нарастване. Тя се формира от най-различни фактори: икономически, политически, технологически, социално-демографски и психологически. В студията се разкрива значението на интернационализацията в сферата на услугите за развитието на българската икономика. Изследват се теоретични постановки, изясняващи този процес. На тази база се извеждат модели, обясня-
ващи интернационализацията на българските фирми в сферата на услугите от различни гледни точки. Today internationalization in services has become an independent force that has a clear upward trend. It is formed by a variety of factors: economic, political, technological, socio-demographic and psychological. The study reveals the importance of internationalization of services for the Bulgarian economy. Theoretical formulations clarifying this process are investigated. On this basis, models are derived which explain the internationalization of Bulgarian companies in services sector from different perspectives.