• English
    • български
  • български 
    • English
    • български
  • Вход
Преглед на Публикация 
  •   Начало
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • Преглед на Публикация
  •   Начало
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • Преглед на Публикация
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

МЕЖДУКУЛТУРНИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ – НЕОБХОДИМ АКТИВ НА СЪВРЕМЕННИЯ БИЗНЕС

Thumbnail
Изглед/Отваряне
123_split_20_2013.swf (1.052Mb)
Дата
2013
Автор
Илиев, Драгомир
Саркисян, Карина
Iliev, D.
Sarkisyan, Karina
Metadata
Показване на пълна информация на публикация
Резюме
Целта на разработката е да се изследва нивото на междукултурните компетенции, които притежават българските ръководители и служители при работата им с представители на чужди култури. Чрез анкетно проучване на фирмено равнище е изследвана ефективността на комуникационния процес между тях, посочени са областите на знание по отношение на чуждата култура, както и са откроени основните пречки и бариери пред българските стопански дейци в процеса на междукултурна комуникация. Задачите, които са поставени в изследването, са свързани с изграждане на теоретична рамка в областта на междукул- турните комуникации, определяне значението на културата и нейните измерения за реализирането на успешен бизнес в мултикултурна среда и дефиниране на основните пречки и бариери пред българските мениджъри и служители в процеса на работата им с представители на чужди култури. Тезата на изследването е, че междукултурната компетентност допринася за постигане на синергетичен ефект в реализирането на бизнес взаимоотношенията между българските и чуждестранните фирми. The main purpose of the study is to analyze the level of intercultural competences of Bulgarian managers and employees when dealing with foreigners. The communication process between them is examined, their knowledge about the different cultures is considered, and the main obstacles and barriers to the Bulgarian business people in the process of intercultural communication are identified through a survey of companies. The survey tasks involve building a theoretical framework for intercultural communication, identifying the importance of culture and its dimensions for the realization of a successful business in a multicultural environment and defining the main obstacles and barriers that Bulgarian managers and employees are faced with in the process of their work with representatives of foreign cultures. The authors argue that intercultural competence contributes to achieving synergism in the implementation of business relations between Bulgarian and foreign companies
URI
http://hdl.handle.net/10610/1795
Collections
  • Алманах "Научни изследвания"

Контакти | Обратна връзка
 

 

Разлистване

В цялото хранилищеРаздели & колекцииПо дата на издаванеАвториЗаглавияТемиТази колекцияПо дата на издаванеАвториЗаглавияТеми

Моята регистрация

ВходРегистриране

Контакти | Обратна връзка