Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorИлиев, Драгомир
dc.contributor.authorСаркисян, Карина
dc.contributor.authorIliev, D.
dc.contributor.authorSarkisyan, Karina
dc.date.accessioned2016-05-20T12:21:59Z
dc.date.available2016-05-20T12:21:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1312-3815
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/1795
dc.description.abstractЦелта на разработката е да се изследва нивото на междукултурните компетенции, които притежават българските ръководители и служители при работата им с представители на чужди култури. Чрез анкетно проучване на фирмено равнище е изследвана ефективността на комуникационния процес между тях, посочени са областите на знание по отношение на чуждата култура, както и са откроени основните пречки и бариери пред българските стопански дейци в процеса на междукултурна комуникация. Задачите, които са поставени в изследването, са свързани с изграждане на теоретична рамка в областта на междукул- турните комуникации, определяне значението на културата и нейните измерения за реализирането на успешен бизнес в мултикултурна среда и дефиниране на основните пречки и бариери пред българските мениджъри и служители в процеса на работата им с представители на чужди култури. Тезата на изследването е, че междукултурната компетентност допринася за постигане на синергетичен ефект в реализирането на бизнес взаимоотношенията между българските и чуждестранните фирми. The main purpose of the study is to analyze the level of intercultural competences of Bulgarian managers and employees when dealing with foreigners. The communication process between them is examined, their knowledge about the different cultures is considered, and the main obstacles and barriers to the Bulgarian business people in the process of intercultural communication are identified through a survey of companies. The survey tasks involve building a theoretical framework for intercultural communication, identifying the importance of culture and its dimensions for the realization of a successful business in a multicultural environment and defining the main obstacles and barriers that Bulgarian managers and employees are faced with in the process of their work with representatives of foreign cultures. The authors argue that intercultural competence contributes to achieving synergism in the implementation of business relations between Bulgarian and foreign companiesbg_BG
dc.publisherАИ "Ценов"bg_BG
dc.relation.ispartofseries20;5
dc.subjectмеждукултурна комуникацияbg_BG
dc.subjectмеждукултурна компетентностbg_BG
dc.subjectизмерение на културатаbg_BG
dc.subjectтипологизиранеbg_BG
dc.subjectетноцентризъмbg_BG
dc.subjectintercultural communicationbg_BG
dc.subjectintercultural competencebg_BG
dc.subjectethnocentrismbg_BG
dc.subjectdimension of culturebg_BG
dc.subjecttypologybg_BG
dc.titleМЕЖДУКУЛТУРНИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ – НЕОБХОДИМ АКТИВ НА СЪВРЕМЕННИЯ БИЗНЕСbg_BG
dc.title.alternativeINTERCULTURAL COMPETENCES – AN IMPORTANT ASSET IN MODERN BUSINESSbg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация