ПЕРСПЕКТИВИ ЗА ПЪРВИЧНО ПУБЛИЧНО ПРЕДЛАГАНЕ (IPO) ПРЕД ФУТБОЛНИТЕ КЛУБОВЕ В БЪЛГАРИЯ
Abstract
Статията акцентира върху проблемите при оценяване на перспективите за първично публично предлагане (IPO) на футболните клубове в България като инструмент за набавяне на нужните им капитали за финансиране на инфраструктурни проекти, разширяване на дейността, намаляване дела на привлечения капитал и повишаване на имиджа и доверието на инвеститорите. Направен е исторически преглед и емпиричен анализ на първичното публично предлагане на футболните клубове в Европа. Разгледан е неуспешният опит на професионален футболен клуб ЦСКА за първично публично предлагане на ценни книжа на Българска фондова борса през пролетта на тази година. Анализирани са основните характеристики на предлаганите акции и са идентифицирани причините за неуспеха на първото IPO на футболен клуб в България. Разгледани са различни групи рискове, които влияят на дейността на дружеството и са изведени етапите, които трябва да преминат футболните клубове в страната по пътя към
реализирането на успешно първично публично предлагане на акции.