АНАЛИЗ НА ВРЪЗКАТА „КАЧЕСТВО НА ТУРИСТИЧЕСКИЯ ПРОДУКТ – КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ХОТЕЛСКИ ВЕРИГИ”
Abstract
В студията се разглежда и анализира релацията „качество на туристическия продукт – конкурентоспособност”. Качеството на туристическия продукт се измерва чрез резултати, получени от анкетно проучване на четири хотела, проведено през август 2012 г. За оценка на конкурентоспособността на бизнеса са използвани данни за реализираните финансови резултати от дейността на четирите анализирани хотела в рамките на петгодишен период (2007-2011 г.). Студията има изразена практико-приложна насоченост. Отстоява се разбирането на автора, че повишаването на качеството на туристическия продукт повишава конкурентоспособността на бизнеса и води до постигането на по-добри финансови резултати. Настоящата разработка е част от по-обширно научно изследване, ъвместен научен проект на екип от катедри „Контрол и анализ на стопанската дейност” и „Математика и статистика”. В проекта се изследва конкурентоспособността на туристическия бизнес и се разработва модел на рейтингова система за анализ и управление на конкурентоспособността на хотелски вериги.