ЧРЕЗ УПРАВЛЕНИЕ НА СТРАТЕГИЧЕСКАТА СТАНДАРТИЗАЦИЯ − КЪМ ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ
Изглед/ Отваряне
Дата
2012Автор
Йорданова, Десислава
Резюме
В настоящата статия се обръща внимание на ползите от приемането и
прилагането на международни стандарти от организациите, и по-точно, значението на стандартизацията като средство за по-лесно навлизане на нови пазари. В теоретичен аспект се засягат въпросите за контрол и управление на дейностите по стандартизация в процеса на фирмена интернационализация. Въз основа на обществено достъпни данни на Международната организация по стандартизация и Европейския комитет за стандартизация се изготвя инфраструктурен модел за изграждане на вътрешнофирмена структура за управление на дейностите по стратегическа стандартизация с цел оптимизация на търговията и диверсификация на пазарите.