Студии: Recent submissions
Now showing items 721-740 of 1242
-
ЗА ЕВОЛЮЦИЯТА И НОВИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ПРЕД БАНКОВИЯ МАРКЕТИНГ СЛЕД ФИНАНСОВА КРИЗА
(АИ "Ценов"АИ "Ценов", 2012)В условията на световна финансова и икономическа криза и глобален банков срив, ефективният банков маркетинг ще е в основата на успешното стабилизиране на банковата система. Динамичните и превратни промени в банковото дело ... -
УТВЪРЖДАВАНЕ НА БНБ КАТО ЦЕНТРАЛНА БАНКА
(АИ "Ценов"АИ "Ценов", 2012)Създаването на Централната банка и изграждането на банковата система у нас започва едва в края на XIX век – след освобождението ни от турско робство. В своята над 120-годишна история българското банково дело преживява ... -
СВОБОДНИТЕ ЗОНИ КАТО СРЕДСТВО ЗА ДЪРЖАВНО ИКОНОМИЧЕСКО РЕГУЛИРАНЕ
(АИ "Ценов"АИ "Ценов", 2012)Свободните зони се появяват на определен етап от развитието на националното стопанство като нова форма на взаимодействие във външната търговия и външноикономическите връзки на дадена страна. Една от най-често използвани ... -
РЕАЛНИТЕ ОПЦИИ – НОВАТА ПАРАДИГМА ВЪВ ВЗЕМАНЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИ РЕШЕНИЯ
(АИ "Ценов"АИ "Ценов", 2012)Дълго време финансовата теория се опитва да наложи дисконтовите методи като революционен подход в оценяването на инвестиционните алтернативи, предлагащ по-коректна и изчерпателна представа за потенциала в създаването на ... -
OPTIMISATION OF TRANSPORTATION COSTS FOR DELIVERY OF HOMOGENOUS COMMODITY TO CONSUMERS ALONG THE LOGISTICS CHAIN
(АИ "Ценов", 2014)This study examines some issues related to the mathematical modeling of shipment activities for homogenous products along the logistics chain and the economicmathematical analysis of possibilities for its optimization. ... -
ANALYSIS OF THE AUTODETERMINATION COEFFICIENT STATISTICAL SIGNIFICANCE
(АИ "Ценов", 2014)The study examines the issue of estimating the statistical significance of the autodetermination coefficient. The features of the proposed estimate are identified – bias, efficiency, consistency and sufficiency, and their ... -
SOCIAL BUSINESS: USING WEB 2.0 AND SOCIAL NETWORKS IN THE BUSINESS OF COMPANIES
(АИ "Ценов", 2014)Over the recent years Web 2.0 has been at the forefront of high-tech tools and technologies that companies are seeking to use in their business processes. Web 2.0 has emerged as a new wave of business innovation that gives ... -
IMPROVING THE CAPITAL STRUCTURE OF BANKS
(АИ "Ценов", 2014)This study examines the possibilities for improving the capital structure of banks through analysis of various combinations of long-term debt and equity. The theoretical thesis that banks should maintain a positive capital ... -
ОПТИМИЗИРАНЕ НА РАЗХОДИТЕ ПРИ ДОСТАВКА НА ЕДНОРОДНА ПРОДУКЦИЯ ДО ПОТРЕБИТЕЛИТЕ В ЛОГИСТИЧНА ВЕРИГА
(АИ "Ценов", 2014)Изследвани са проблемите на математическото моделиране на дейностите, свързани с придвижването на еднородна продукция в логистична верига, а така също и на икономико-математическия анализ на възможностите за неговото ... -
АНАЛИЗ НА РАЗЛИЧИЯТА В ИКОНОМИЧЕСКОТО РАЗВИТИЕ НА ДЪРЖАВИ ОТ ЕС ПРЕДИ И СЛЕД ДЪЛГОВАТА КРИЗА
(АИ "Ценов", 2015)Като обект на настоящото изследване се определя степента на икономическо развитие на страни от ЕС, а за негов предмет са избрани два основни икономически показателя за сравняване – размер и темп на прираст на БВП и ... -
НЕПРАВИТЕЛСТВЕНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ КАТО СУБЕКТ НА ПОЛИТИКИТЕ В ОБЛАСТТА НА ДОМАШНОТО НАСИЛИЕ ВЪРХУ ЖЕНИ
(АИ "Ценов", 2015)В последните десетилетия насилието в семейството се осъзнава като сериозен и мащабен проблем, който от своя страна поражда множество други проблеми на социетално и индивидуално равнище. В този смисъл е наложително изработването ... -
АНАЛИЗ НА СТАТИСТИЧЕСКАТА ЗНАЧИМОСТ НА КОЕФИЦИЕНТА НА АВТОДЕТЕРМИНАЦИЯ
(АИ "Ценов", 2014)В изследването се разглежда проблемът за оценката на статистическата значимост на коефициента на автодетерминация. Установени са свойствата на предложената оценка – изместеност, ефективност, състоятелност и изчерпателност ... -
ОФШОРНИТЕ ЗОНИ – МЯСТО ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ПРЕСТЪПНИ ИНИЦИАТИВИ ИЛИ НА ИКОНОМИЧЕСКИ ОПРАВДАНИ ИНВЕСТИЦИИ
(АИ "Ценов", 2012)Между изследователи, политици и финансисти се води разгорещен спор относно ролята на офшорните зони в съвременната глобална икономика. Коя е причината инвеститорите да насочват спестяванията си към офшорните зони – дали ... -
ФАКТОРИ ЗА ЕФЕКТИВНОСТ В УПРАВЛЕНСКОТО ОБЩУВАНЕ
(АИ "Ценов", 2015)В съвременната управленска наука се налага мнението, че културата се оценява като водещ фактор в икономическото развитие, наред с пазара. Това доказва дълбоките промени на мисленето в хуманитарна насока и формирането на ... -
ПРИНЦИПИ НА ОТГОВОРНОТО ОБУЧЕНИЕ ПО УПРАВЛЕНИЕ – КОНЦЕПЦИЯ С ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ВПЛИТАНЕ В ПРОГРАМИТЕ ПО ИКОНОМИКА, УПРАВЛЕНИЕ И АДМИНИСТРАЦИЯ
(АИ "Ценов", 2015)Констатациите за неефективната връзка между образование и бизнес извеждат на преден план нуждата от по-тесни контакти на образователните институции с всички заинтересовани страни в процеса на формиране образа на ефективен ... -
СОЦИАЛЕН БИЗНЕС: ПРИЛОЖЕНИЕ НА WEB 2.0 И СОЦИАЛНИ МРЕЖИ В БИЗНЕСА НА КОМПАНИИТЕ
(АИ "Ценов", 2014)Последните години Web 2.0 е на предния фронт от високотехнологични инструменти и технологии, които компаниите се стремят да използват в своите бизнес процеси. Web 2.0 се очертава като нова вълна от бизнес иновации, която ... -
БРАНДЪТ – КАТАЛИЗАТОР ЗА ИНТЕЛИГЕНТЕН И УСТОЙЧИВ РЕГИОНАЛЕН РАСТЕЖ
(АИ "Ценов", 2015)Студията се фокусира върху релацията между успешния брандингов процес и постигането на устойчив и интелигентен регионален растеж. Основната цел на проекта е да анализира предпоставките за интелигентен и устойчив растеж в ... -
УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА КАПИТАЛОВАТА СТРУКТУРА НА БАНКАТА
(АИ "Ценов", 2014)В студията се изследват възможностите за усъвършенстване капиталовата структура на банката чрез анализ на различните комбинации на дългосрочния дълг със собствения капитал. Разсъжденията нито за миг не пренебрегват ... -
ОСОБЕНОСТИ И ПРОБЛЕМИ НА ФИНАНСИРАНЕТО НА ФИРМАТА СЪС СОБСТВЕНИ КАПИТАЛИ
(АИ "Ценов", 2012)Финансирането със собствени капитали е в основата на вземането на пра- вилни инвестиционни решения, ангажира банките, обезпечава нарастването на производството и паричните постъпления, укрепва позициите й на националните ... -
ПРЕДИКТИВЕН АНАЛИЗ НА КЛИЕНТСКИТЕ РЕАКЦИИ ЧРЕЗ ИНКРЕМЕНТАЛНО МОДЕЛИРАНЕ
(АИ "Ценов", 2015)Традиционните модели за предсказване на потребителската реакция изхождат от презумпцията, че ефикасността на маркетинговите кампании може да бъде измерена чрез оценяване на индивидуалната вероятност за реакция. Този подход ...