Now showing items 201-220 of 1239

    • Влияние на дигитални маркетингови канали върху клиентската лоялност в банковия сектор 

      Решеткова, Атанаска; Нейкова, Криста (Tsenov Publishing House, 2020)
      В световен мащаб, дигиталните продажби в сегмента на персоналното банкиране растат, както и инвестициите на банковите институции в дигитализация. Инспирирана от тези тенденции, целта на изследването е да се проучи потенциала ...
    • Съвременни тенденции в създаването на приложения за електронна търговия 

      Шишманов, Красимир; Ташкова, Мария; Маркова, Михаела (Tsenov Publishing House, 2020)
      Компаниите днес функционират в динамична и конкурентна среда. Съвременният дигитален свят поставя пред тях предизвикателството да се развиват и утвърждават по нов, иновативен начин. Ясно е, че за да оцелеят, компаниите ...
    • Информационната сигурност на лечебните заведения в България 

      Попов, Веселин; Емилова, Петя; Таиров, Искрен; Василев, Владислав (Tsenov Publishing House, 2020)
      Актуалността на настоящото изследване се определя от нарастване на изискванията и на заплахите за информационната сигурност на лечебните заведения. Целта е изследване на особеностите, състоянието и проблемите на информационна ...
    • Влияние на бюджетното салдо върху икономическия растеж 

      Тодорова, Таня (Tsenov Publishing House, 2020)
      Необходимостта от адекватно използване на бюджетното салдо като фискален инструмент за регулиране на икономиката е осезаема в условия на забавени темпове на икономически растеж. Дебатът по отношение възможността, посредством ...
    • Оценка на конвергенцията в Eвропейския съюз по разходи за социална защита 

      Върбанов, Тихомир (Tsenov Publishing House, 2020)
      Целта на настоящата работа е да се оцени степента на сближаване между страните от Европейския съюз по разходи за социална защита за периода 2008-2016 г. чрез статистико-иконометрични подходи за измерване на конвергенцията. ...
    • Характеристика на измамата и особености на извършителя на измами 

      Костова, Силвия; Василев, Пресиян; Димова, Ивана (Tsenov Publishing House, 2020)
      Развитието на икономическите процеси и дейности, поражда необходимост от адекватни знания и умения, свързани с установяването и разкриването на измами. Актуалността на студията е обвързана с непрекъснатата промяна на ...
    • Ролята на вътрешните и външните одитори за идентифициране на измами в предприятията 

      Костова, Силвия; Крумов, Крум; Въткова-Милушева, Даниела (Tsenov Publishing House, 2020)
      Разнообразието от методи и подходи за осъществяване на измами налага необходимостта от актуализиране на мерките и механизмите за тяхното иденти-фициране и ограничаване. Чрез правилното прилагане на методически инструментариум, ...
    • Интереси и поведение ‒ управленски аспекти 

      Алексиева, Десислава; Йорданова, Елена (Tsenov Publishing House, 2020)
      Управлението на човешкото поведение е предизвикателство за всеки ръководител, то е свързано с управлението на интересите. Влиянието върху поведението на човешкия фактор и свързаните с този процес промени се налагат постепенно, ...
    • Използване на дълбоки невронни мрежи за откриване на измами с кредитни карти 

      Лалев, Ангелин; Александрова, Александрина (Tsenov Publishing House, 2020)
      Настоящата студия представя изследване върху приложимостта на дълбоките изкуствени невронни мрежи за откриване на неприсъствени измами с кредитни карти. Изследването се базира на отворен набор от данни и цели да определи ...
    • Гъвкаво управление на проекти в организациите от публичния сектор 

      Богданова, Маргарита; Сирашки, Христо; Парашкевова-Великова, Евелина; Стоянова, Мариела (Tsenov Publishing House, 2020)
      Един от най-актуалните подходи за усъвършенстване дейността на бизнес организациите е гъвкавото управление на проекти. То възниква в софтуерната индустрия през 2001 г., но постепенно навлиза в други, „несофтуерни“ индустрии. ...
    • FINANCIAL LITERACY LEVEL OF HIGH SCHOOL STUDENTS AND ITS ECONOMIC PATTERNS REFLECTIONS 

      Itach, Yaakov (Tsenov Publishing House, 2019)
      This study contributes to the understanding of the level of financial literacy of high school students in Israel. The research purpose is to describe the level of financial literacy among high school students in Israel ...
    • ИНОВАЦИИ – ОСНОВЕН ФАКТОР ЗА ПОВИШАВАНЕ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА 

      Крумова, Зорница (Tsenov Publishing House, 2019)
      Изследването представлява научен преглед на концепцията за иновации. Те са разгледани като основен фактор за повишаване на конкурентос-пособността. Представен е модел за оценка на конкурентоспособността и ефективността на ...
    • ЕВРОПЕЙСКАТА ЦЕНТРАЛНА БАНКА – АНАЛИЗ НА ИНСТИТУЦИЯТА И ПОЗИЦИЯТА Й В СЧЕТОВОДНИЯ БАЛАНС 

      Продановa, Росица (Tsenov Publishing House, 2019)
      В настоящата разработка определяме ЕЦБ като водеща институционална финансово-структурна единица на ЕС. Разглеждаме връзките на ЕЦБ с оста-налите органи на ЕС и тенденциите в операциите на банката, които оказват влияние ...
    • BRAND TRUST AS A SOURCE OF BRAND EQUITY 

      Lyubenova, Veneta (Tsenov Publishing House, 2019)
      The theoretical and empirical lack of support for including brand trust in the model of brand equity and the brand-customer relationship paradigm require further investigation of the links between the two terms. For the ...
    • ПАЗАРНИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И ВЪЗМОЖНОСТИ ПРЕД ТЕЛЕКОМИТЕ В БЪЛГАРИЯ 

      Тричков, Димитър (Tsenov Publishing House, 2019)
      В настоящата студия се прави преглед на състоянието на българския мобилен телеком пазар, на развитието му, както и основните предизвикателства пред участниците в него. Включени са използваните до момента стратегии за растеж ...
    • ПРОЕКТНОТО УПРАВЛЕНИЕ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕТО НА НОВИ ЯДРЕНИ МОЩНОСТИ – ОСОБЕНОСТИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА 

      Боев, Борислав (Tsenov Publishing House, 2019)
      В настоящото изследване са представени основните теоретични постановки на управлението на проекти в индустрията, и вчастност – проектното управление в ядрената енергетика. Чрез проучване на основни документи като международните ...
    • КОРПОРАТИВНА АМНЕЗИЯ И МОНИТОРИНГ НА НЕЯВНИТЕ ЗНАНИЯ В ОРГАНИЗАЦИИТЕ 

      Христова, Диана (Tsenov Publishing House, 2019)
      Публикацията разглежда явлението корпоративна амнезия, която е често срещан проблем както в различни отрасли, така и в различни по големина организации. Поставени са основните проблеми, които се пораждат от това явление, ...
    • ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА ПРЕД ТОВА ДА БЪДЕШ AGILE /SCRUM 

      Йорданов, Андрей (Tsenov Publishing House, 2019)
      Статията разглежда базови постановки и фактори, свързани с гъвкавото управление на проекти в IT сектора. Поставени са акценти върху гъвкавостта при разработването на софтуерни продукти и управлението на екипите, свързани ...
    • BUTCHERS SCHEDULING MODEL EXAMINATION BY TIME STUDY OBSERVATIONS 

      Güney, Emre (Tsenov Publishing House, 2019)
      The study examines the workforce management and the scheduling model in the meat department of the grocery retail company to evaluate an opportunity to increase efficiency. The work structure of the butchers has been ...
    • СПЕЦИФИКА НА ТУРИСТА ПРАКТИКУВАЩ КУЛИНАРЕН ТУРИЗЪМ 

      Симеонов, Симеон (Tsenov Publishing House, 2019)
      В статията се изясняват основните специфики на туриста, предприемащ кулинарно туристическо пътуване, и се прави анализ на етапите за вземане на решение за туристическо пътуване с фокус върху изграждане профила на кулинарния ...