THE INNOVATION RECEPTIVITY OF ENTERPRISES AS THE BASIS OF THEIR ECONOMIC GROWTH AND DEVELOPMENT
Abstract
The paper deals with issues related to the innovation receptivity of enterprises which is indicative of their preparedness and ability to introduce innovations and intensify their innovative activity. High innovation receptivity may be interpreted as an indicator of the ability of an enterprise to gain competitive advantages, and hence, to exert certain competitive pressure on the other market players. Assessing the innovation receptivity helps identify weak spots in the performance of an enterprise and specify opportunities and actions for dealing with them.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ТЕХНОЛОГИЧНИЯТ ОДИТ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ФОРМУЛИРАНЕ НА ИНОВАЦИОННИ СТРАТЕГИИ
Лазарова, Елица; Lazarova, Elitsa (АИ "Ценов", 2011)В настоящата статия вниманието е концентрирано върху някои от важните планови аспекти, съпътстващи формулирането на иновационната стратегия на бизнеса. Акцентира се на процедурните моменти при извършването на технологичния ... -
ИНОВАТИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА – СЪЩНОСТНИ АСПЕКТИ И ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА СТИМУЛИРАНЕ И МОТИВИРАНЕ
Килиджийска, Нели; Kilidzhiyska, Nely (АИ "Ценов", 2015)В статията са изяснени някои същностни аспекти, свързани с иновативното поведение на персонала, и са представени възможни решения за неговото стимулиране и мотивиране като предпоставка за постигане на дългосрочни фирмени ... -
ПРОУЧВАНЕ ИНОВАЦИОННАТА АКТИВНОСТ НА ЧАСТНИЯ И ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР В ДУНАВСКИЯ РЕГИОН
Цветанова, Ева; Tsvetanova, Eva (АИ "Ценов", 2013)Основна цел на студията е да проучи активността на бизнеса и местните власти в Дунавския регион по отношение на търсенето и създаването на знание и нововъведения. Задачите са: да се изследва потребностите от нововъведения ...