Now showing items 1-13 of 13

    • A SITUATIONAL APPROACH TO PROJECT TEAM MANAGEMENT – ITS NECESSITY AND RELATED PRACTICAL AND APPLIED ASPECTS 

      Slavyanska, Vyara (АИ "Ценов", 2014)
      Nearly all research work on the personality traits and the management style of a project manager is universal in its nature and postulates conclusions and generalisations that are not adapted to the particular situation ...
    • CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT – A STRATEGY FOR COMPANIES TO ESTABLISH A COMPETITIVE ADVANTAGE 

      Goranova, Penka (АИ "Ценов", 2013)
      Customer relationship marketing is complemented by the strategic vision of business development – customer management - which includes the following: customer analysis, customer contributions, life cycle, etc. The two ...
    • INDIVIDUAL AND GROUP DECISION MAKING IN MACEDONIAN SMES 

      Hristova, Snezhana; Kovachevski, Dimitar; Mileva, Ivona (Tsenov Publishing House, 2019)
      Management is principally a bundle of decision-making processes. Decision-making is the process of selecting the best alternative among various available courses of action. The managers of any organization are responsible ...
    • Management Accounting In Agricultural Enterprises – The Budgeting Function 

      Dimitrova, Ivanka B.; Velcheva, Yordanka (Tsenov Publishing House, 2021)
      The significance of the information created through management accounting and its limited use in the management of agricultural enterprises are the main motives for writing this article. We defend the thesis that if budgeting ...
    • MOBILE DEVICE MANAGEMENT AS A COMPONENT OF CORPORATE IT INFRASTRUCTURE 

      Tairov, Iskren (Tsenov Publishing House, 2019)
      Digital economy and the rapidly growing use of the Internet have rendered it impossible for a corporate IT infrastructure to perform successfully unless adopting the necessary techniques, technology and procedures for ...
    • State and Problems in the Management and Development of Agriculture 

      Nikolova, Marina; Linkova, Marusya (Tsenov Publishing House, 2020)
      The international scientific and practical conference on “State and Problems in the Management and Development of Agriculture” held in Svishtov on 4 October 2019 attracted a great number of Bulgarian and foreign scholars ...
    • ИНДИКАТОРИ ПРИ УПРАВЛЕНИЕ НА ТЕХНОЛОГИЧНИ ПРЕДПРИЯТИЯ 

      Стоянов, Ивайло; Stoyanov, Ivaylo (АИ "Ценов", 2010)
      В условията на криза, печеливши се оказват технологичните предприятия, които се стремят да променят начина на стопанската дейност. Според нас трябва да се преосмислят и правилата за устойчивото им развитие. Усилията им ...
    • ИНТЕЛИГЕНТНОСТ И ПОВЕДЕНИЕ НА МЕНИДЖЪРА В УПРАВЛЕНИЕТО НА ОРГАНИЗАЦИЯТА 

      Стоянов, Ивайло; Stoyanov, Ivaylo (АИ "Ценов", 2015)
      В статията се разглеждат въпроси, свързани с интелигентността и поведението на мениджъра в управлението на организацията. Ръководителите са изправени пред различни предизвикателства и проблеми, възникващи от бизнес средата ...
    • КОНЦЕПТУАЛЕН МОДЕЛ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННАТА КУЛТУРА В СФЕРАТА НА СОЦИАЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ 

      Емилова, Ирена; Emilova, Irena (АИ "Ценов", 2012)
      Материалът разглежда възможностите за създаване на концептуален модел за управление на организационната култура в сферата на социалните дейности. Изяснени са същността на организационната култура като феномен, нейните ...
    • МАНИПУЛАЦИЯ В УПРАВЛЕНИЕТО И ТЕХНОЛОГИИТЕ ЗА МАСОВА КОМУНИКАЦИЯ 

      Бакърджиева, Милка; Bakardzhieva, Milka (АИ "Ценов", 2012)
      Целта на разработката е да разкрие природата на феномена „манипулация” и неговото проявление в управлениетo и технологиите за масова комуникация (пропаганда, реклама и пъблик рилейшънс). Изследването представя начини за ...
    • МОДЕЛ НА УПРАВЛЕНИЕ НА ФИРМЕНИТЕ ЗНАНИЯ 

      Варамезов, Любчо; Гуцев, Георги; Николов, Емил; Varamezov, Lyubcho; Gutzev, George; Nikolov, Emil (АИ "Ценов", 2011)
      Проучването на големи и средни по размер български компании потвърди основния извод на предишно изследване на екипа (“Фирмените знания като стратегически ресурс и фактор в конкурентната борба“) – компаниите осъзнават ...
    • РЕД, ХАОС, УПРАВЛЕНИЕ 

      Илиева, Боряна (АИ "Ценов", 2012)
      The accent is on the necessity to rethink the chaos as having considerable potential for the realization of unusual management practices. The crisis in the value system is a factor that causes disorder and the permanent ...
    • УПРАВЛЕНСКО ОБЩУВАНЕ В СЪДЕЯТЕЛСКА СРЕДА 

      Алексиева, Десислава; Aleksieva, Desislava (АИ "Ценов", 2015)
      Общуването е основна част от управленската дейност. То се проявява и развива под въздействието на множество фактори в определена среда. Възможността на управленското общуване да въздейства и да формира съдеятели – позитивни, ...