Статии: Recent submissions
Показване на публикации 641-660 от 2720
-
BLOCKCHAIN – AN OPPORTUNITY FOR DEVELOPING NEW BUSINESS MODELS
(Tsenov Publishing House, 2018)Over the last years, the blockchain technology has attracted the attention of both business users and IT specialists. In essence, blockchain or a chain of blocks is a distributed and decentralized database replicated across ... -
ECONOMIC IMPORTANCE OF INSURABLE RISK
(Tsenov Publishing House, 2018)The article presents insurable risk as the necessity which determines the decision of signing an insurance contract. It also outlines all relationships between the insurer and the insured which are presented as the driving ... -
INFLUENCE OF BRANDS ON PRODUCT SATISFACTION
(Tsenov Publishing House, 2018)The article reports the results of causal research aiming at studying the influence of brands on the levels of consumer satisfaction with products in the category of fast-moving consumer goods. During the conducted laboratory ... -
THE INNOVATION RECEPTIVITY OF ENTERPRISES AS THE BASIS OF THEIR ECONOMIC GROWTH AND DEVELOPMENT
(Tsenov Publishing House, 2018)The paper deals with issues related to the innovation receptivity of enterprises which is indicative of their preparedness and ability to introduce innovations and intensify their innovative activity. High innovation ... -
PROBABILITY METHODS FOR ASSESSING FINANCIAL RISKS FOR ENTERPRISES
(Tsenov Publishing House, 2018)The paper reviews methods for risk assessment which could be employed in the financial management of enterprises. The set of methods proposed renders it possible to assess the impact which different risk factors upon the ... -
БЛОКЧЕЙН: ВЪЗМОЖНОСТ ЗА НОВИ БИЗНЕС МОДЕЛИ
(Tsenov Publishing House, 2018)В статията се представят някои основни концепции и механизми на блокчейн технологията като DLT, консенсус, хеширане и интелигентни договори, както и разновидностите ѝ – публични и частни. На тази база се извеждат фундаменталните ... -
ИКОНОМИЧЕСКО ЗНАЧЕНИЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ ИНТЕРЕС
(Tsenov Publishing House, 2018)Статията представя застрахователния интерес като необходима потребност, на базата на която се взема решение за сключване на застрахователен договор. Разглеждат се всички възникнали застрахователни отношения между застрахователя ... -
ВЛИЯНИЕ НА БРАНДА ВЪРХУ УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА ОТ ПРОДУКТА
(Tsenov Publishing House, 2018)В статията са представени резултатите от каузално изследване, целящо да провери влиянието на бранда върху степента на удовлетвореност на потребителите от продукт в сферата на бързооборотните стоки. Проведен е лабораторен ... -
ИНОВАТИВНАТА ВЪЗПРИЕМЧИВОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО КАТО ОСНОВА ЗА НЕГОВИЯ ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ И РАЗВИТИЕ
(Tsenov Publishing House, 2018)Статията е посветена на въпросите, свързани с иновативната възприемчивост на предприятието, която характеризира неговата готовност и способност за иновативна дейност и повишаване на иновативната активност. Високата иновативна ... -
ВЕРОЯТНОСТНИ МЕТОДИ ЗА ОЦЕНКА НА ФИНАНСОВИТЕ РИСКОВЕ ЗА СТОПАНСКИЯ СУБЕКТ
(Tsenov Publishing House, 2018)В статията се разглежда методиката за оценяване нивото на риска в процеса на управление на финансовата дейност на предприятието. Предложената методика позволява да се оцени влиянието на рисковите фактори върху ефективността ... -
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ОПТИМИЗИРАНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНО-ТЕХНИЧЕСКИТЕ РЕЗЕРВИ ПО ЗАСТРАХОВКА „ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ“ НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ
(Tsenov Publishing House, 2018)През последните години застраховката „Гражданска отговорност“ на автомобилистите е водеща по отношение на реализирания премиен приход на българския застрахователен пазар. Това налага отделянето на значителни по обем ... -
ПРИЛОЖЕНИЕ НА ДОБРИТЕ ПРАКТИКИ ЗА ЗАЩИТА НА ИНТЕРНЕТ ИНФРАСТРУКТУРАТА НА ВИСШИТЕ УЧИЛИЩА В БЪЛГАРИЯ
(Tsenov Publishing House, 2018)Комуникационната инфраструктура на висшите училища е цел на постоянно увеличаващи се и променящи своя тип атаки и заплахи. Прилагането на добрите практики на защита на публичната информационна инфраструктура води до ... -
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКА ЦЕННОСТ ЧРЕЗ ЦЕНАТА
(Tsenov Publishing House, 2018)Цената е елемент, който присъства във всяка покупко-продажба. Тя е източник на информация за ценовото предлагане на стоки от една и съща група или сходни стокови групи, и е критерий, когато се сравняват и избират различни ... -
УПРАВЛЕНИЕТО НА ДЕЛОВИЯ ТУРИЗЪМ КАТО ПРЕДПОСТАВКА ЗА УСТОЙЧИВ РАСТЕЖ
(Tsenov Publishing House, 2018)Настоящото изследване цели проучване и анализ на възможностите за разнообразяване на предлагането на туристическите агенции чрез създаване на специализирани продукти като фактор за постигане на икономическа ефективност ... -
ИННОВАЦИОННАЯ АКТИВНОСТЬ МАЛЫХ И СРЕДНИХ ПРЕДПРИЯТИЙ КАК ФAКТОР ЭКОНОМИЧЕСКОГО РОСТА
(Tsenov Publishing House, 2018)В статье рассматривается инновационная активность малых и средних предприятий и их роль в экономике Латвии. Несмотря на экономический рост, который наблюдается в национальной экономике в течении последних лет, инновационная ... -
КАК ДА СЪЗДАДЕМ БИЗНЕС ЦЕННОСТИ С ПОМОЩТА НА ЦИФРОВИ ТЕХНОЛОГИИ И ТРАНСФОРМИРАНЕ НА ПОДХОДИТЕ КЪМ УПРАВЛЕНИЕТО?
(Tsenov Publishing House, 2018)Целта на това изследване е да представи опита в управлението на предприятията на различни нива: от оптимизиране на бизнес процесите до въвеждане на стратегическо развитие на бизнеса. Анализиран е опитът в създаването на ... -
НАСОКИ ЗА ОПТИМИЗИРАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ПАРИЧНИТЕ СРЕДСТВА ПО СМЕТКИ НА БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ В БАНКИТЕ
(Tsenov Publishing House, 2018)С изследване на приложимите модели за счетоводно отчитане на средствата на публичния сектор в банките се констатира, че е необходимо постигането на по-голямо съответствие между съдържанието на конкретния отчетен обект с ... -
ПРОФЕСИОНАЛНАТА КОМПЕТЕНТНОСТ ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА СЧЕТОВОДНИ ПРИБЛИЗИТЕЛНИ ОЦЕНКИ ВЪВ ФИНАНСОВИТЕ ОТЧЕТИ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА
(Tsenov Publishing House, 2018)С въвеждането на МСС в РБългария след присъединяването ѝ към Европейския съюз в счетоводната теория и практика навлезе нова терминология, свързана с понятия като счетоводна политика, счетоводна приблизителна оценка и ... -
ОСНОВНИ КОМПЕТЕНЦИИ НА ПОЛСКИТЕ ИНДУСТРИАЛНИ ПРЕДПРИЯТИЯ
(Tsenov Publishing House, 2018)Сред многото методи за стратегическо управление трябва да се обърне специално внимание на концепцията за основните компетенции, която е отличен и съвременен инструмент за постигане на конкурентоспособност. Същността му се ... -
ИНДЕКС НА АДМИНИСТРАТИВНИЯ КАПАЦИТЕТ НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
(Tsenov Publishing House, 2018)Настоящата статия се базира на изследване, проведено сред 80 администрации на изпълнителната власт, имащо за цел да установи нивото на техния административен капацитет в 44 области. Респондентите са подбрани в съответствие ...