Показване на основна информация на публикация
ФИНАНСИРАНЕ НА УЧИЛИЩАТА – СЪСТОЯНИЕ И ПРОБЛЕМИ
dc.contributor.author | Сръкьов, Муса | |
dc.date.accessioned | 2019-06-05T18:43:21Z | |
dc.date.accessioned | 2019-06-05T18:43:22Z | |
dc.date.available | 2019-06-05T18:43:21Z | |
dc.date.available | 2019-06-05T18:43:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1313-6542 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/4119 | |
dc.description.abstract | Настоящата разработка има за обект особеностите на управлението и разпределението на училищните финанси в образователната система. По-конкретно предмет на изследване са процесите на прехвърляне на правомощия от централната към местната власт и респективно към училището и обвързването на неговото финансиране с броя на учениците, единните разходни стандарти, разпределението на средствата на общинско и училищно ниво. Целта на разработката е да се отличат особеностите в досегашния начин на финансиране чрез делегирани бюджети и в паралел с новия модел за разпределяне на средствата. Ползвани са класическите аналитични методи – индукция, дедукция, критичен анализ и синтез. В процеса на изследването се открояват предимствата на финансирането чрез делегираните бюджети. На основата на критичния анализ на състоянието и проблемите, свързани с финансирането на училищното образование, се представя оптимизиран модел за разпределение на бюджетните ресурси. | bg_BG |
dc.publisher | Tsenov Publishing House | EN_en |
dc.relation.ispartofseries | 14;18 | |
dc.subject | делегиран бюджет | bg_BG |
dc.subject | единен разходен стандарт | bg_BG |
dc.title | ФИНАНСИРАНЕ НА УЧИЛИЩАТА – СЪСТОЯНИЕ И ПРОБЛЕМИ | bg_BG |
dc.type | Article | bg_BG |