dc.contributor.author | Найденов, Людмил | |
dc.date.accessioned | 2020-06-04T12:52:24Z | |
dc.date.accessioned | 2020-06-04T12:52:25Z | |
dc.date.available | 2020-06-04T12:52:24Z | |
dc.date.available | 2020-06-04T12:52:25Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 1314-3123 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/4188 | |
dc.description.abstract | Политиката към разширяване на данъчните правомощия на местните власти има за резултат оптимизиране на вертикалните финансови отношения в публичния сектор и повишаване на икономическата ефективност и общественото благосъстояние. В условията на децентрализация (административна и вчастност фискална) на регионалните структури следва да се осигури достъп до рентабилни данъчни приходоизточници. В разработката акцентът се поставя върху местната приложимост на данъка върху трудовите доходи на физическите лица и корпоративното подоходно облагане. Анализират се аргументи „за“ и „против“ използването на цитираните налози в качеството им на общински, представя се световната практика в анализираната област и на тази основа се аргументира виждането, че е препоръчителна организация, при която данъците върху трудовите доходи се третират като локални или паралелни. Липсват основания за причисляване на корпоративните налози към групите на местните или паралелните данъци. | bg_BG |
dc.publisher | Tsenov Publishing House | EN_en |
dc.relation.ispartofseries | 2;2 | |
dc.subject | местни приходи; автономност на местните власти; данъци върху доходите на физическите лица; данъци върху корпоративните доходи | bg_BG |
dc.title | ЛИЧНОТО И КОРПОРАТИВНОТО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ КАТО ИЗТОЧНИЦИ НА МЕСТНИ ПРИХОДИ – ВЪЗМОЖНОСТИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА | bg_BG |
dc.type | Article | bg_BG |