Състояние на електронното управление и дигиталните административни услуги в Република България
![Thumbnail](/bitstream/handle/10610/4495/d0cfbc3d752745e2233cc758991e62e0.pdf.jpg?sequence=3&isAllowed=y)
Изглед/ Отваряне
Дата
2021Автор
Кирилова, Катя
Найденов, Александър
Резюме
Настоящата статия е посветена на проблемите на електронното управление и дигиталните административни услуги в европейски мащаб и вчастност в Република България. Тази тематика е твърде дискусионна и важна за всички икономически и обществени процеси. В условията на развиващата се криза, свързана с COVID-19, инвестициите в нови дигитални административни услуги могат да донесат добавена стойност и да подобрят значително обслужването на гражданите и бизнеса. Научното изследване се фокусира основно върху състоянието на електронното управление и дигиталните административни услуги в европейски план и вчастност в България, като анализираните данни обхващат периода от 2003 до 2020 г. В резултат от изследването са формулирани някои изводи и е очертана посоката за търсене на възможности за разширяване на политиките по развитие на отделните компоненти и системи в състава на електронното управление, развитие и промяна на предоставяните административни услуги и повишаване ефективността на обслужването в публичния сектор.