Показване на основна информация на публикация
Стратегическата рамка на образователната система – проблемни области и възможни позитивни ефекти за основните участници
dc.contributor.author | Найденова, Снежана | |
dc.date.accessioned | 2023-09-01T12:55:39Z | |
dc.date.accessioned | 2023-09-01T12:55:40Z | |
dc.date.available | 2023-09-01T12:55:39Z | |
dc.date.available | 2023-09-01T12:55:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1313-6542 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10610/4864 | |
dc.description.abstract | В съвременните условия на глобализация, динамични промени и икономика, базирана на знанието, образованието е основополагащ фактор за изграждане на личности с ясно заявени граждански позиции и конкурентни предимства на пазара на труда, където качеството има все по-голямо значение. В статията са разгледани основните дейности на министерството, свързани със създаване на нов образователен модел, фокусиран върху образователните потребности на отделната личност и осигуряване на качествено об-разование, което да гарантира бъдеща професионална реализация. Акцентира се върху съчетаването на традиционните похвати с адаптиращи се към промяната подходи и инструменти, измествайки фокуса от централизирана към децентрализирана образователна политика, която да даде възможност на всеки да участва в образователния процес и да придобие личностни и професионални компетенции, необходими за успешната реализация. Изясняват се приоритетните области, заложени в Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България през следващите десет години. | bg_BG |
dc.publisher | Tsenov Publishing House | EN_en |
dc.relation.ispartofseries | 17;39 | |
dc.subject | образование | bg_BG |
dc.subject | образователна система | bg_BG |
dc.subject | образователни институции | bg_BG |
dc.subject | образователни стратегии | bg_BG |
dc.title | Стратегическата рамка на образователната система – проблемни области и възможни позитивни ефекти за основните участници | bg_BG |
dc.type | Article | bg_BG |