Browsing Доклади by Title
Now showing items 86-105 of 176
-
КОМПЛЕКСНА ПРОСТРАНСТВЕНА ЗАВИСИМОСТ НА ИНФРАСТРУКТУРНИТЕ ЕЛЕМЕНТИ ПРИ ПЛАНИРАНО ИЗГРАЖДАНЕ НА ТЕРИТОРИАЛНИТЕ СИСТЕМИ
(АИ "Ценов", 2016)Структурните промени в отделните селища или в местоположението на производствените мощности са свързани с големи загуби на инфраструктурата,породени от измененията в уличните трасета,във водоснабдителната ,канализационната ... -
КОНКУРЕНТНИТЕ ПРЕДИМСТВА НА КОМПАНИИТЕ И НЕСЪВЪРШЕНАТА КОНКУРЕНЦИЯ В МИКРОИКОНОМИЧЕСКИТЕ ТЕОРИИ ЗА ПРЕКИТЕ ЧУЖДЕСТРАННИ ИНВЕСТИЦИИ
(АИ "Ценов", 2016)Новият облик на световната икономика в голяма степен е предопределен от доминиращата роля на транснационалните корпорации, които са основният агент, който извършва преки чуждестранни инвестиции. Богатият практичен опит в ... -
КОНКУРЕНЦИЯ И КОНКУРЕНТНА СРЕДА НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЙНИ Я ПАЗАР В ЕС
(АИ "Ценов", 2016)Стартиралата в началото на 1996 г. реформа за въвеждане на конкуренция на пазарите на електроенергия на страните-членки на ЕС се сблъсква със сериозни проблеми. Между страните се наблюдават големи различия по отношение на ... -
КРЕАТИВНОТО СЧЕТОВОДСТВО – ХАРАКТЕРИСТИКА И ЕТИЧНИ АСПЕКТИ
(АИ "Ценов", 2016) -
ЛИКВИДНОСТ И ДЕЛОВА АКТИВНОСТ НА ИНДУСТРИАЛНИТЕ КОМПАНИИ
(АИ "Ценов", 2016)В настоящия труд се представя изследване на равнището и динамиката на ликвидността на публичните индустриални компании за периода 20072015 г. В изследването основно е приложен индуктивния подход. На база на получените ... -
МАРКЕТИНГОВА ПЕРСПЕКТИВА ЗА ДОБАВЕНА РЕАЛНОСТ (AUGMENTED REALITY): В ТЪРСЕНЕ НА НОВИ ВЪЗМОЖНОСТИ...
(АИ "Ценов", 2016)В резултат от навлизането на новите технологии, мобилните приложения, в частност, през последните няколко години се променя подходът за комуникация на компаниите, респ. брандовете,с клиентите. Освен качествoто на брандирания ... -
МАРКЕТИНГОВИТЕ АЛИАНСИ – СЪВРЕМЕННА СТРАТЕГИЯ ЗА ФИРМЕНА ИНТЕГРАЦИЯ
(АИ "Ценов", 2016)Настоящата разработка разглежда алиансите в маркетинга като стратегия на съвременните фирми, но и структура, възникнала в резултат от интеграционните процеси. Тя поставя на преден план три основни момента – спецификата на ... -
МЕЖДУНАРОДНО ПРЕНАСЯНЕ НА ИКОНОМИЧЕСКИ СМУЩЕНИЯ
(АИ "Ценов", 2016)Настоящият доклад има за цел да изследва международното пренасяне на икономически смущения, като провери за наличието на каузална връзка между величината на икономическия растеж в една държава и динамиката на аналогичния ... -
МЕСТНИТЕ ИНИЦИАТИВНИ ГРУПИ ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКАТА ИКОНОМИКА
(АИ "Ценов", 2016)Местните инициативни групи (МИГ) разработват специфични стратегии в които включват дейности, съобразно регионалните особености и нуждите на местното население. Те са свързани с подобряване на конкурентоспособността на ... -
МЕСТНИТЕ ИНИЦИАТИВНИ ГРУПИ КАТО ДВИГАТЕЛИ ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ
(АИ "Ценов", 2016)Местните инициативни групи (МИГ) са нова форма на публично-частно партньорство в нашата страна. Създадени в условията на Общата селскостопанска политика на ЕС, те се превръщат в динамизиращ фактор на развитието на селските ... -
МОДЕЛ НА ДИНАМИЧНА УСЛОВНА КОРЕЛАЦИЯ С GARCH(1,1) СПЕЦИФИКАЦИЯ ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ ЗАВИСИМОСТТА МЕЖДУ БАЛКАНСКИТЕ КАПИТАЛОВИ ПАЗАРИ
(АИ "Ценов", 2016)Изследването на зависимости заема основно място във финансово-икономическата наука. Традиционният метод за квантифициране на корелацията между две величини е на база силно рестриктивни допускания за стационарност на входящите ... -
МОДЕЛИРАНЕ НА РИСКОВА ПРЕМИЯ НА БЪЛГАРСКИТЕ АКЦИИ ЧРЕЗ КРАТКОСРОЧНАТА СКЛОННОСТ КЪМ ИЗБЯГВАНЕ НА ЗАГУБИТЕ
(АИ "Ценов", 2016)В изследването се тества предложението на Benartzi и Thaler (1995), че разликите в дистрибуцията на доходността между акциите и ДЦК, съчетана с краткосрочната склонност на инвеститорите към избягване на загубите, може да ... -
НАСОКИ ЗА УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ СЧЕТОВОДНОТО ОТЧИТАНЕ НА ИНФРАСТРУКТУРНИТЕ ОБЕКТИ, ЗЕМЯТА, АКТИВИТЕ С ХУДОЖЕСТВЕНА И ИСТОРИЧЕСКА СТОЙНОСТ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ
(АИ "Ценов", 2016)Инфраструктурните обекти, земята и активите с художествена и историческа стойност са специфични отчетни обекти в бюджетните организации. През последните години се прилагат два коренно различни подхода при тяхното счетоводно ... -
НАУЧНАТА МИСЪЛ - ДОМИНАНТАТА В СЧЕТОВОДСТВОТО КАТО НАУЧНО ЗНАНИЕ
(АИ "Ценов", 2016)Стандартизацията в счетоводството в доклада се разглежда и третира като част, елемент (детайл) на неговата организация. Оспорва се тезата на автори за стандартизацията като „пренаписване теорията на счетоводството”, че ... -
НАУЧНО-ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ ПАРКОВЕ КАТО ЧАСТ ОТ ИНОВАЦИОННИТЕ МРЕЖИ – СРЕДА ЗА НАТРУПВАНЕ НА ЗНАНИЕ И СЪЗДАВАНЕ НА ИНОВАЦИИ В РЕЗУЛТАТ НА УЧЕНЕ ЧРЕЗ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
(АИ "Ценов", 2016)Теорията за икономическото развитие определя иновациите и технологичното развитие като основна движеща сила на икономическия просперитет на дадена страна. Затова иновациите са изведени като приоритет в обществената политика ... -
НАЧИСЛЯВАНЕТО НА АМОРТИЗАЦИЯ НА НЕФИНАНСОВИ ДЪЛГОТРАЙНИ АКТИВИ В ОТЧЕТНОСТТА НА БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ
(АИ "Ценов", 2016)България е единствената страна–членка на ЕС, в която не се начислява амортизация на нефинансовите дълготрайни активи в бюджетните организации. Това е един съществен недостатък при текущото счетоводно отчитане на нефинансовите ... -
НЕОБХОДИМОСТ ОТ ОЦЕНКА НА ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ПУБЛИЧНИ ПОЛИТИКИ ОТНОСНО „ЗЕЛЕНАТА” ЗАЕТОСТ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2016)Динамиката на икономическото развитие изисква нап- равата на анализ, чрез който да бъдат предварително остойностени вероятните разходи и ползи от провеждането на дадена политика,под чието въздействие се оказват публичния ... -
НОВИТЕ ОБРАЗОВАТЕЛНИ МОДЕЛИ – ДОБРИТЕ ПРАКТИКИ НА УНИБИТ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА НА „ЕВРОПА 2020”
(АИ "Ценов", 2016)Системните усилия за реализирането на стратегиите за извеждане на образователните програми, по които се осъщест- вява обучението в акредитираните академични структури, среща комплексни проблеми, основно в две направления: ... -
ОБЛАЧНИ CRM – ПРЕДИМСТВА И РИСКОВЕ ПРИ ВНЕДРЯВАНЕТО ИМ
(АИ "Ценов", 2016)Традиционно всички CRM системи се намират в предприятието (on-premises), т. е. те са инсталирани и функционират на сървъри в рамките на организацията като вътрешни приложения (in-house applications). Съвременните CRM системи ... -
ОБУЧЕНИЕТО В ДОКТОРАНТУРА КАТО ФОРМА ЗА СПОДЕЛЯНЕ НА ЗНАНИЯ – ОРГАНИЗАЦИОННИ ФИНАНСОВИ АСПЕКТИ
(АИ "Ценов", 2016)„Подготвителното време” на всеки млад изследовател започва от студентската скамейка, като особено значение има обучението в третата степен на висшето образование – докторантурата. Анализът на нормативната база и финансирането ...