• English
    • български
  • English 
    • English
    • български
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Статии
  • Списание "Глобални и регионални измерения на международните икономически отношения"
  • View Item
  •   Home
  • Статии
  • Списание "Глобални и регионални измерения на международните икономически отношения"
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИНЦИПИТЕ НА ГЕЩАЛТ В ДИЗАЙНА НА ВИЗУАЛНИ МАРКЕТИНГОВИ КАМПАНИИ

Thumbnail
View/Open
GRIMIO(GRDIER).2025.Issue002.pp155-169.pdf (1.370Mb)
Date
2025-05-24
Author
Петрова, Емилия
Metadata
Show full item record
Abstract
Настоящата разработка изследва приложението и ефективността на гещалт принципите (близост, сходство, затвореност, непрекъснатост, фигура-фон) в дизайна на визуални маркетингови кампании. Основната цел е да се установи дали тяхното приложение води до подобрено визуално възприятие и повишена потребителска ангажираност спрямо дизайни, които не ги следват. За целта е проведено количествено проучване, в което две групи респонденти оценяват два различни дизайна на рекламен постер – единият съобразен с гещалт принципите, а другият не. Измерени са пет зависими променливи: възприемане на гещалт принципите, сравнителна оценка спрямо конкуренти, цялостна естетическа оценка, емоционална реакция и намерение за покупка. Резултатите от еднофакторните дисперсионни анализи (ANOVA) показват статистически значими разлики (p < 0.05) в полза на гещалт дизайна по всички измервани променливи. Той е оценен като по-структуриран, естетически приятен, предизвиква по-положителни емоции и стимулира по-силно намерение за покупка. Изследването потвърждава, че прилагането на гещалт принципите е ефективна стратегия за повишаване на визуалното въздействие и потребителската ангажираност в маркетинговите кампании. Резултатите имат практически приложения за маркетолози и дизайнери при създаването на по-ефективни визуални комуникации.
URI
http://hdl.handle.net/10610/5132
Collections
  • Списание "Глобални и регионални измерения на международните икономически отношения"

Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceSections & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Contact Us | Send Feedback