Browsing Списание "Глобални и регионални измерения на международните икономически отношения" by Title
Now showing items 1-20 of 34
-
DISRUPTIONS IN THE SUPPLY CHAINS - FACTORS, EFFECTS AND RISK MANAGEMENT
(Tsenov Publishing House, 2024)The term “supply chain” refers to the whole network of businesses and individuals that work together to produce and distribute a final good or service. Supply chains are nowadays interconnected and if one part, one link ... -
ECONOMIC IMPACT OF BRI INFRASTRUCTURE ON CHINA-BULGARIA RELATIONS: CURRENT SITUATION AND PROSPECTS
(Academic Publishing House “Tsenov” – Svishtov, 2024)Under the Belt and Road Initiative (BRI), infrastructure construction has profoundly impacted economic cooperation between China and Bulgaria. Particularly, the development of transportation infrastructure has played a ... -
EMERGING MARKETS AND INVESTMENT OPPORTUNITIES
(Tsenov Publishing House, 2024)Emerging markets offer a compelling investment argument, combining growth potential, risk mitigation, exposure to interesting opportunities, and currency diversification. Emerging market growth equities can be an extraordinary ... -
INFRASTRUCTURE AND RESOURCES: THE EVOLVING DYNAMICS OF SINO-CONGOLESE COOPERATION UNDER THE BELT AND ROAD INITIATIVE
(Tsenov Publishing House, 2025-05-24)The Belt and Road Initiative has become a signature instrument for the Chinese government in promoting global trade and economic integration. A new model of cooperation based on the Belt and Road Initiative, such as ... -
SUSTAINABLE DEVELOPMENT PRACTICES IN COCOA PRODUCING COUNTRIES
(Tsenov Publishing House, 2025-05-24)Fair trade is a crucial action determined to promote sustainable and ethical trading manners, ensuring that the people engaged in manufacturing, around the globe, receive fair payments and work under safe surroundings. In ... -
THE IMPACT OF GEOPOLITICAL RISK AND LIRA DEFLATION ON INVESTMENT DECISIONS IN TURKEY
(Tsenov Publishing House, 2025-05-24)This study investigates the influence of geopolitical risk and lira deflation on investment decision-making in Turkey, a country characterized by regional tensions and economic volatility. Drawing upon Institutional Theory ... -
TYPES OF INTERNATIONAL BUSINESS AND INTERCULTURAL COMMUNICATION IN GLOBAL BUSINESS
(Tsenov Publishing House, 2024)In the current era of global connectivity, international business is crucial for driving economic growth and promoting worldwide integration. This intricate field involves navigating through diverse cultures, markets, and ... -
БИЗНЕС МОДЕЛЪТ НА LIDL ЗА УСТОЙЧИВО МЕЖДУНАРОДНО РАЗВИТИЕ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Устойчивото развитие на международните търговски вериги е от ключово значение за ефективното им функциониране на различните пазари. В настоящия доклад се изследва Lidl като международна верига, занимаваща се в сферата на ... -
БИТКОЙН ХАЛВИНГ И ВЛИЯНИЕТО МУ ВЪРХУ ПАЗАРА НА КРИПТОВАЛУТИ
(Tsenov Publishing House, 2024)Разполовяването на биткойн е ключово събитие в екосистемата на биткойна, което се случва приблизително на всеки четири години или след добиване на всички 210 000 блока. Това събитие се съкращава в двойно възнаграждение, ... -
БЪЛГАРСКИЯТ ИЗНОС В УСЛОВИЯТА НА ЧЛЕНСТВО В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
(Tsenov Publishing House, 2024)Настоящият доклад има за цел да направи кратък преглед на промяната на българския износ в условията на принадлежността ни към Европейския съюз. Разглеждат се предимствата и предизвикателствата, които произтичат от участието ... -
ВЛИЯНИЕ НА УСТОЙЧИВИТЕ ПРАКТИКИ ВЪРХУ ДОБРУВАНЕТО НА СЛУЖИТЕЛИТЕ В МЕЖДУНАРОДНАТА БИЗНЕС СРЕДА
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)Научната разработка разглежда връзката между устойчивите организационни практики и добруването на служителите, като поставя акцент върху ролята на устойчивостта в изграждането на положителна работна среда. Теоретичната ... -
ГЛОБАЛНИТЕ ВЕРИГИ ЗА ДОСТАВКИ - ВЪЗМОЖНОСТИ И ЗАПЛАХИ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕТО ИМ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ
(Tsenov Publishing House, 2024)В настоящият доклад се разглежда появата и развитието на концепцията за управление на веригите за доставки, като се акцентира върху международното измерение на реализацията ѝ. Представя се същността на тази концепция, ... -
ИНОВАЦИИТЕ – ФАКТОР ЗА УСТОЙЧИВОСТ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ КОМПАНИИ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)В съвременните условия на глобализация на икономиката и засилена конкуренция нараства ролята на иновациите като фактор за повишаване на конкурентоспособността и устойчиво развитие на бизнес организациите. Международните ... -
ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА МАРКАТА – СТРАТЕГИИ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
(Tsenov Publishing House, 2024)Докладът прави преглед на ключови аспекти за успешна интернационализация на брандовете. Обхваща стратегиите и предизвикателствата, пред които са изправени, когато навлизат на международните пазари, включително маркетинг, ... -
КАДРОВАТА ПОЛИТИКА В МЕЖДУНАРОДНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ
(Tsenov Publishing House, 2024)На настоящия етап на развитие на международните организации е важно да се повиши ефективността на използването на наличните ресурси, включително човешките. Застъпената теза в настоящото изследване е, че обмислената и ... -
КОНКУРЕНТНО РАЗУЗНАВАНЕ В СЕКТОРА НА ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ
(Tsenov Publishing House, 2024)Настоящият доклад има за цел да постави акцент върху конкурентното разузнаване като дейност, необходима за компаниите в индустрията на информационните технологии. В глобален аспект IT сектора не само реализира скоростна ... -
ЛИТЕРАТУРЕН ОБЗОР ВЪРХУ РАЗВИТИЕТО И ВЛИЯНИЕТО НА GREENWASHING
(Tsenov Publishing House, 2024)Основната цел на тази научна разработка е да се изследва дефиницията на Greenwashing, неговите аспекти и влиянието му върху потребителите и бизнеса. За да се постигне това са разгледани над 30 научни източника и е оформено ... -
МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ В МОДНАТА ИНДУСТРИЯ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА МЕЖДУНАРОДНА АУДИТОРИЯ
(Академично издателство „Ценов”, 2025-05-24)В днешната динамична и конкурентна среда на модната индустрия, успешните маркетингови стратегии играят ключова роля за позиционирането и развитието на бранда. Този доклад се фокусира върху методите за идентифициране и ... -
МЕТОДИ ЗА МОТИВИРАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ ДА СПАЗВАТ МЕРКИ ЗА БЕЗОПАСНОСТ
(Tsenov Publishing House, 2024)Научният доклад разглежда ключовите аспекти на управлението на човешките ресурси в международния бизнес, фокусирайки се върху методите за мотивиране на работниците с оглед на подобряване на стандартите за безопасност в ... -
ОБЗОР НА ЦЕНОВИТЕ РАВНИЩА В МОРСКИЯ ТРАНСПОРТ С КОНТЕЙНЕРИ ВЪВ ВРЕМЕНА НА НЕСТАБИЛНОСТ В СЕКТОРА
(Tsenov Publishing House, 2024)Текущото изследване представлява кратък обзор на стабилността на цените в морският линеен транспорт през изминалата (2023 година) и началото на настоящата година. Показва значимостта и актуалността на проблема, и колко ...