Показване на основна информация на публикация

dc.contributor.authorНиколова-Минкова, Венцислава
dc.date.accessioned2025-07-12T17:18:33Z
dc.date.accessioned2025-07-12T17:18:34Z
dc.date.available2025-07-12T17:18:33Z
dc.date.available2025-07-12T17:18:34Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn0323-9004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10610/5177
dc.description.abstractКато един от обектите на индустриална собственост с на растващо значение в последните години, марките са предпочитан инстру мент за въздействие върху потребителските нагласи и за повишаване раз познаваемостта на компаниите. Въпреки това, изследванията в областта на структурата на марковата активност и динамиката на нейното измене ние под влияние на различни фактори на обкръжаващата среда остават из вън фокуса на изследователите в България. Основната цел на настоящата статия е да се представят състоянието и динамиката на българската и чуж дестранната маркова активност в България за периода 2010–2023 г. Изме рена е и българската маркова активност в чужбина. Изследването е изгра дено върху информация за брой заявени и регистрирани марки, получени от базата данни на Световната организация по интелектуална собственост (СОИС). В резултат на проучването е установено, че през периода 2010– 2023 г. се наблюдава намаляваща чуждестранна активност в България, но нараства интересът на български заявители и маркопритежатели към зак рила на права върху марка в чужбина.bg_BG
dc.publisherTsenov Publishing HouseEN_en
dc.relation.ispartofseries1;2
dc.subjectмаркова активностbg_BG
dc.subjectзаявителска активностbg_BG
dc.subjectрегистрация на маркаbg_BG
dc.titleСтруктура и динамика на Българската и чуждестранната маркова активност в България за периода 2010–2023 г.bg_BG
dc.typeArticlebg_BG


Файлове в тази публикация

Thumbnail

Тази публикация се показва в следните колекции

Показване на основна информация на публикация