Списание "Бизнес управление": Recent submissions
Показване на публикации 81-100 от 961
-
Отражение на КОВИД-19 върху развитието на застраховка „Каско на МПС“ в България
(Tsenov Publishing House, 2022)Застраховка „Каско на МПС“ е най-сключваната доброволна застраховка на българския застрахователен пазар и през последните години нейният пазарен дял е около 27% в Раздел „Общо застраховане“. Целта на изследването е да ... -
Q-commerce – следващо поколение електронна търговия
(Tsenov Publishing House, 2022)Q-търговията е продукт на интеграцията на информационните и комуникационните технологии и на миграцията на обмена на продукти в онлайн среда, което в комбинация с възможностите за физическа доставка в рамките на сравнително ... -
Специфика на медиите като бизнес организации и модели за анализ на създаваните от тях стойности
(Tsenov Publishing House, 2022)Статията е фокусирана върху актуални проблеми на стратегическия анализ на създаването на стойност в медиите. В началото се извеждат характерните белези на медийната организация като такава и се оценяват специфичните аспекти ... -
Влияние на преките германски инвестиции върху икономиката на България
(Tsenov Publishing House, 2022)Безспорно е влиянието на преките чуждестранни инвестиции върху икономиката на приемащата държава. Те влияят върху националното производство, неговия обем и структура, върху търговията (внос и износ), върху местния пазар и ... -
Концептуален подход за представяне на текстови данни от уеб базирани информационни системи в структурирана форма
(Tsenov Publishing House, 2022)Данните в уеб базираните информационни системи представляват все по-голям интерес за аналитична обработка от страна на организациите. Обичайно текстовите данни в този вид системи имат неструктурирана форма. Неструктурираните ... -
Отражение на КОВИД-19 върху развитието на застраховка „Каско на МПС“ в България
(Tsenov Publishing House, 2022)Застраховка „Каско на МПС“ е най-сключваната доброволна застраховка на българския застрахователен пазар и през последните години нейният пазарен дял е около 27% в Раздел „Общо застраховане“. Целта на изследването е да ... -
Q-commerce – следващо поколение електронна търговия
(Tsenov Publishing House, 2022)Q-търговията е продукт на интеграцията на информационните и комуникационните технологии и на миграцията на обмена на продукти в онлайн среда, което в комбинация с възможностите за физическа доставка в рамките на сравнително ... -
Специфика на медиите като бизнес организации и модели за анализ на създаваните от тях стойности
(Tsenov Publishing House, 2022)Статията е фокусирана върху актуални проблеми на стратегическия анализ на създаването на стойност в медиите. В началото се извеждат характерните белези на медийната организация като такава и се оценяват специфичните аспекти ... -
Strategic Marketing Relations In The Beekeeping Sector In Ruse District
(Tsenov Publishing House, 2021)Farms are facing a marketing problem (difficult realization and low competitiveness), which requires strategic relationship marketing at sectoral (beekeeping, etc.) and regional level - Ruse district, etc. The aim is to ... -
Possible Scenarios For Developing EU Trade Relations With Russia
(Tsenov Publishing House, 2021)The study presents general scenarios for the future development of EU trade relations with Russia, which are conditionally marked as ‘stagnation’, ‘optimistic’ and ‘pessimistic’. The dynamics of the sanctions regime is ... -
Challenges Facing Retailers’ Assortment Supply In The Omnichannel Age
(Tsenov Publishing House, 2021)Thе following article presents the results of a study aimed at making a theoretical and empirical interpretation of retailers’ assortment supply in omnichannel environment. On this basis, the most prominent challenges and ... -
Challenges And Opportunities For The Development Of Infrastructure After ‘Oda Graduation’ - Moving Towards Sustainable Development: Case Study Of Vietnam
(Tsenov Publishing House, 2021)The research on ODA will be focused on its relation to Goal 17, the Partnership, considered a major issue by the researchers, especially in the case of Vietnam as a developing economy. ODA was mainly used for investing in ... -
Impact Of Covid-19 On The Global Economy
(Tsenov Publishing House, 2021)The impact of the global crisis caused by the COVID-19 pandemic is pervasive and affects all countries and economic sectors. However, some businesses, that have been more resilient to its adverse effects than others, for ... -
Strategic Marketing Relations In The Beekeeping Sector In Ruse District
(Tsenov Publishing House, 2021)Farms are facing a marketing problem (difficult realization and low competitiveness), which requires strategic relationship marketing at sectoral (beekeeping, etc.) and regional level - Ruse district, etc. The aim is to ... -
Possible Scenarios For Developing EU Trade Relations With Russia
(Tsenov Publishing House, 2021)The study presents general scenarios for the future development of EU trade relations with Russia, which are conditionally marked as ‘stagnation’, ‘optimistic’ and ‘pessimistic’. The dynamics of the sanctions regime is ... -
Challenges Facing Retailers’ Assortment Supply In The Omnichannel Age
(Tsenov Publishing House, 2021)Thе following article presents the results of a study aimed at making a theoretical and empirical interpretation of retailers’ assortment supply in omnichannel environment. On this basis, the most prominent challenges and ... -
Challenges And Opportunities For The Development Of Infrastructure After ‘Oda Graduation’ - Moving Towards Sustainable Development: Case Study Of Vietnam
(Tsenov Publishing House, 2021)The research on ODA will be focused on its relation to Goal 17, the Partnership, considered a major issue by the researchers, especially in the case of Vietnam as a developing economy. ODA was mainly used for investing in ... -
Impact Of Covid-19 On The Global Economy
(Tsenov Publishing House, 2021)The impact of the global crisis caused by the COVID-19 pandemic is pervasive and affects all countries and economic sectors. However, some businesses, that have been more resilient to its adverse effects than others, for ... -
Стратегическиte маркетинг взаимоотношения в сектор пчеларство в област Русе
(Tsenov Publishing House, 2021)Установен е маркетингов проблем пред стопанствата (затруднена реализация и ниска конкурентоспособност), който изисква стратегически маркетинг на взаимоотношенията на секторно (пчеларство и др.) и регионално ниво – област ... -
Възможни сценарии за развитие на търговските отношения между Европейския съюз и Русия
(Tsenov Publishing House, 2021)Разработката представя общи сценарии за бъдещото развитие на търговските отношения между ЕС и Русия, които условно са обозначени като „стагнационен“, „оптимистичен“ и „песимистичен“. Като ключов индикатор за разграничаването ...