Dlib.uni-svishtov.bg: Recent submissions
Показване на публикации 2501-2520 от 4504
-
ПРОЦЕС НА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ИНВЕСТИЦИОННИ ПРОЕКТИ В ИНОВАЦИОННАТА ФИРМЕНА ДЕЙНОСТ
(АИ "Ценов", 2009)Иновационната активност на българските предприятия бележи изоставане по отношение формирането на иновационна култура и предприемачески нагласи. Проблемите се дължат на липсата на информация за спецификата на иновациите, ... -
КУЛТУРНА ОБУСЛОВЕНОСТ НА ПОТРЕБИТЕЛСКОТО ПОВЕДЕНИЕ
(АИ "Ценов", 2003)От социологическа гледна точка потребителското поведение е само една от формите на социалното поведение на човека. В този смисъл то е повлияно от културни фактори и условия. Културата на дадено общество може да се дефинира ... -
РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОВЕДЕНО АНКЕТНО ПРОУЧВАНЕ ОТНОСНО РОЛЯТА НА БВП ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ ЗАДАЧИТЕ НА ЛИСАБОНСКАТА СТРАТЕГИЯ
(АИ "Ценов", 2010)БВП е най-важният синтетичен макроикономически показател, характеризиращ ефективността от функционирането на икономическата система. Той се намира в много силна зависимост от производителността на труда и конкурентоспособността ... -
ЕКЛЕКТИЧНИ ВЪЗГЛЕДИ ЗА МЕЖДУНАРОДНИЯ БИЗНЕС И МЕНИДЖМЪНТ
(АИ "Ценов", 2009)Статията се състои от четири части:В първата част са лансирани основните характеристики на съвременната световна икономика, очертан е глобалният проблем, който има продуктова субстанция, и е направен опит за формулиране ... -
ТЕНДЕНЦИИ ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА ПРОЕКТЕН ПОРТФЕЙЛ
(АИ "Ценов", 2009)Статията е посветена на някои аспекти от дейността на системата за проектно управление в проектно-ориентираните организации, тъй като в България все повече се проявява засилен интерес от организациите към използване на ... -
УПРАВЛЕНСКАТА СТРУКТУРА - НЕОБХОДИМА ПРЕДПОСТАВКА ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ ДЕЙНОСТТА НА ИНВЕСТИЦИОННОТО ДРУЖЕСТВО
(АИ "Ценов", 2003)В статията се изследва състоянието на задължителната управленска структура за инвестиционното дружество в тесен и широк аспект т. е. от една страна структурата, интегрирана в самото дружество, а от друга - външната структура, ... -
АДАПТИРАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННАТА СИСТЕМА НА ТУРИСТИЧЕСКАТА ФИРМА КЪМ СЪВРЕМЕННИТЕ ИКО- НОМИЧЕСКИ УСЛОВИЯ
(АИ "Ценов", 2010)Внедряването на нови информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в информационната система на туристическата фирма не е самоцел, а из- точник на конкурентни предимства, които в условията на глобалната конкурен- ция ... -
ХУМОРЪТ - СРЕДСТВО НА ЕФЕКТИВНАТА БИЗНЕСКОМУНИКАЦИЯ. ВЪЗРАСТОВИ, ПОЛОВИ И КУЛТУРНИ РАЗЛИЧИЯ
(АИ "Ценов", 2009)Хуморът е средство на ефективната бизнескомуникация и условие за ефективен бизнес. Чрез него се постига освобождаване от напрежението и стреса, „разтопяване на ледовете”, вземане на творчески решения, казване на неудобни ... -
ЩЕ ИЗЧЕЗНЕ ЛИ БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ ПРЕЗ XXI ВЕК?
(АИ "Ценов", 2003)В работата се разглеждат измененията на основните демографски показатели на българската нация при прехода й към пазарна икономика и интегрирането й към икономически развитите страни на Европа. Присъединяването й се очаква ... -
АУТСОРСИНГЪТ В БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ (приложение, рискове, ефекти)
(АИ "Ценов", 2008)Настоящето изследване е насочено към установяване приложението в българските предприятия на аутсорсинга като бизнес модел, рисковете и ефектите от неговото използване. Резултатите от изследването показват, че по-голямата ... -
АЛГОРИТЪМ ЗА ИКОНОМЕТРИЧНА ОЦЕНКА НА АГРЕГИРАНАТА ПРОИЗВОДСТВЕНА ФУНКЦИЯ С ТРАНСЦЕДЕНТНАТА ЛОГАРИТМИЧНА (ТРАНСЛОГ) АПРОКСИМАЦИЯ
(АИ "Ценов", 2009)В студията се анализира зависимостта на Брутния вътрешен продукт от броя на заетите лица и брутното образуване на основен капитал в България с помощта на агрегираната производствена функция. Въз основа на тримесечни данни, ... -
БИЗНЕСЪТ И ИНОВАЦИИТЕ
(АИ "Ценов", 2006) -
HUMAN ACTION
(АИ "Ценов", 2006) -
БЪЛГАРИЯ – ЧАСТ ОТ ПЕТОТО РАЗШИРЯВАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ. ЕВРОПЕЙСКАТА КОНСТИТУЦИЯ
(АИ "Ценов", 2006) -
HUMAN ACTION
(АИ "Ценов", 2003) -
ПРИНЦИПИ НА ЛИБЕРАЛНИЯ ОБЩЕСТВЕН РЕД
(АИ "Ценов", 2003) -
ЗА КУЛТУРАТА НА ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
(АИ "Ценов", 2003)