Dlib.uni-svishtov.bg: Recent submissions
Показване на публикации 2661-2680 от 4313
-
САРМ MODIFICATIONS AND THEIR VERIFICATION
(АИ "Ценов", 2011)This study aims to present the results from the testing of five CAPM modifications through two different approaches using data from the Bulgarian Stock Exchange. The first model uses a regression analysis to look for and ... -
МАРКЕТИНГОВ АНАЛИЗ НА ПАЗАРЕН СЕГМЕНТ „ПОДРАСТВАЩИ”, ПАЗАРУВАЩИ ONLINE
(АИ "Ценов", 2013)В настоящата разработка ще бъде направен опит за теоретично обобщаване и практическо разясняване на базовите фактори, които влияят върху потребителското поведение на подрастващите като пазарен сегмент. Конкретните задачи, ... -
СТРАТЕГИЧЕСКИ РЕШЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕ НА МАРКЕТИНГОВИ МРЕЖИ НА ПАЗАРА НА ТУРИСТИЧЕСКИ ПРОДУКТИ
(АИ "Ценов", 2013)Съвременните характеристики на пазара подтикват туристическите организации в България към изграждане на партньорства в маркетингови мрежи – процес, който се нуждае от научнообосновани процедури. Проучването защитава тезата, ... -
ОБУЧЕНИЕТО НА ПЕРСОНАЛА – ГЕНЕРАТОР НА ФИРМЕНИ ЗНАНИЯ
(АИ "Ценов", 2012)Настоящата студия е естествено продължение на дългогодишния интерес на авторите към фирмените знания и подходите за тяхното управление, намиращ израз в разработването на три научни проекта и множество публикации в тази ... -
KNOWLEDGE AND ECONOMIC DEVELOPMENT
(АИ "Ценов", 2011)The article interprets the theoretical bases concerning the understanding of the role which knowledge has for the economic development from Schumpeter to the contemporary foreign and Bulgarian authors. It also outlines the ... -
DEFICIENCIES IN THE DOCTORAL RESEARCH FIELD OF ECONOMIC SCIENCES
(АИ "Ценов", 2011)Writing and defending a dissertation in economic sciences gives rise to a number of problems, which are permanently recognized as deficiencies. The aim of the present study is to rationalize fundamental flaws in doctoral ... -
ФИСКАЛНАТА КОНСОЛИДАЦИЯ В РАМКИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ – НЕОБХОДИМОСТ И/ИЛИ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО
(АИ "Ценов", 2015)Настоящата разработка изследва процесите по хармонизация на данъчните системи и проблемите по избягване на двойното данъчно облагане в рамките на Европейския съюз, с разбирането, че данъчната хармонизация е основна ... -
УПРАВЛЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ В “СКФБЕРИНГС БЪЛГАРИЯ” ЕАД
(АИ "Ценов", 2013)Конкурентното предимство на съвременната организация отдавна не се разглежда във връзка с материалните активи, а най-вече с нематериалните – понастоящем акцентът се поставя върху човешкия капитал и неговото ефективно ... -
LESSONS FROM THE WORLD CRISIS FOR THE ECONOMIC THEORY
(АИ "Ценов", 2011)The study makes an analysis of the role of neoclassical theory in the last decades of the 20th he current global crisis is a crucial point not only for economic practice, but also for economic theory. Adam Smith, the father ... -
ИНТЕГРАЛЕН АНАЛИЗ НА НАУЧНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ ЗА ПЕРИОДА 1996-2010 Г.
(АИ "Ценов", 2012)В унисон с европейската стратегия за научните изследвания България възприема постановките и принципите за развитие на научноизследователската дейност. Националната стратегия за научните изследвания отчита особеностите ... -
ГЪВКАВАТА ЗАЕТОСТ В БЪЛГАРСКИТЕ БИЗНЕС ОРГАНИЗАЦИИ
(АИ "Ценов", 2013)Специфичните параметри и динамичните промени на средата, в която функционират индустриалните бизнес организации, извеждат на преден план необходимостта от широкото използване на гъвкавите форми на заетост. Това основно ... -
ОЦЕНЯВАНЕ ФАКТОРНИТЕ ВЪЗДЕЙСТВИЯ ВЪРХУ РАЗМЕРА И ПАДЕЖНИЯ ПРОФИЛ НА БАНКОВИТЕ ПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТИ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2015)През последните две десетилетия съществено нарастват теоретичните и практико-приложните изследвания на влиянието, което оказват ключови детерминанти върху предлагането на банкови потребителски кредити. От оптималното ... -
ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА И РИСКОВЕ ПРИ ПРЕХОДА НА КОМПАНИИТЕ КЪМ ОБЛАЧНИ ИЗЧИСЛЕНИЯ
(АИ "Ценов", 2011)Облачният компютинг вече е доказано по-изгодният икономически модел за достъп до ИТ продукти, решения и услуги онлайн през Интернет за предприятия с различен размер и се очертава като сериозно конкурентно предимство. В ... -
СЪВРЕМЕННИ ФОРМИ ЗА СЪВМЕСТЕН БИЗНЕС
(АИ "Ценов", 2016)Целта на студията е да се дефинират основните теоретико-емпирични аспекти на съвременните форми за съвместен бизнес в България. В тази връзка са поставени няколко задачи: да се проучи състоянието на действащата нормативна ... -
ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА И СВЕТОВНАТА КРИЗА
(АИ "Ценов", 2011)Разработката започва с обща постановка на въпросите за обществото, глобализацията и пазара. Продължава с исторически преглед на вълните на глобализацията през вековете. След това търси отговор на три основни въпроса относно ... -
СЧЕТОВОДНО ТРЕТИРАНЕ НА ФАКТОРИНГОВИТЕ ОПЕРАЦИИ В ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ
(АИ "Ценов", 2013)В стремежа си да запазят своите конкурентни предимства на посредник при осъществяването на различни сделки между отделните икономически субекти, търговските банки разшириха значително обх- вата на предлаганите от тях ... -
МОНИТОРИНГ И АНАЛИЗ НА ДЪЛГА И ДЪЛГОВАТА КРИЗА (методически аспекти)
(АИ "Ценов", 2015)Обект на изследване в студията е публичният дълг, а предмет – инструментите за измерване (мониторинг), оценка и анализ на дълга в условията на разрастваща се глобална дългова криза. Във фокуса на анализа са две работни ... -
РАЗВИТИЕ НА ПАЗАРА НА ЖИЛИЩНИ ИМОТИ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2011)В статията се изследват факторите на търсене и предлагане на пазара на недвижими имоти в РБългария. Разглежда се връзката между стойността, цената и разходите за създаване на недвижими имоти, като e представено разбирането ... -
СОЦИАЛНАТА КОРПОРАТИВНА ОТГОВОРНОСТ В ЕВРОПЕЙСКАТА ПРАКТИКА И У НАС
(АИ "Ценов", 2013)Целта на студията е да се разкрият основни аспекти на корпоративната социална отговорност в практиката на фирмите. В тази връзка основните изследователски задачи са свързани с разкриването на нейната същност, представяне ... -
МЕЖДУКУЛТУРНИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ – НЕОБХОДИМ АКТИВ НА СЪВРЕМЕННИЯ БИЗНЕС
(АИ "Ценов", 2013)Целта на разработката е да се изследва нивото на междукултурните компетенции, които притежават българските ръководители и служители при работата им с представители на чужди култури. Чрез анкетно проучване на фирмено равнище ...