ОРГАНИЗАЦИОННИ ФОРМИ И РЕШЕНИЯ ЗА ЕКСПОРТНО НАСЪРЧАВАНЕ
Abstract
Основна цел на разработката е да се проследи възникването и
развитието на организационните форми и решенията за експортно насърчаване,със задачата да се разкрият същностните характеристики на съвременната политика за експортно насърчаване. Акцентира се върху предлаганите услуги и съвкупността от мерки за стимулиране. По тази причина въз основа на селекция върху проучвания, се формулират основните принципи, които имат основополагащо значение за успешното функциониране на организациите за експортно насърчаване (ОЕН). Посочената задача получава разрешение чрез провеждането на обзорен анализ върху решенията за експортно насърчаване в страни с различна степен на икономическо развитие. Прилагането на този подход е удачно, тъй като разкриването на различните организационни форми за експортното насърчаване дава възможност за оценка и сравнение. Въз основа на проучените примери се определя доколко практиката за експортно стимулиране у нас е аналогична на тази в другите страни.