Browsing Списание "Диалог" by Title
Now showing items 615-634 of 672
-
ТЕОРЕТИКО-ПРИЛОЖНИ АСПЕКТИ НА ОМНИКАНАЛНАТА ТЪРГОВИЯ НА ДРЕБНО
(АИ "Ценов", 2015)Настоящата статия акцентира върху същността на омниканалната търговия на дребно. Чрез изясняване на предимствата на омниканалността от гледна точка на потребителите и от гледна точка на търговците, в разработката се застъпва ... -
ТЕОРЕТИЧНИ И ЕМПИРИЧНИ АСПЕКТИ Н А МОДЕЛИРАНЕТО НА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯТА НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ В СФЕРАТА НА УСЛУГИТЕ
(АИ "Ценов", 2012)Нарастващата либерализация, интеграция и конкуренция през последните десетилетия, са основните причини за постоянно увеличаващата се обвързаност на фирмите с процесите на интернационализация. Това засяга всички области на ... -
ТЕОРЕТИЧНИ И ПРАКТИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ПРИЛОЖИМОСТТА НА КЛЪСТЕРНИЯ МОДЕЛ В ТУРИЗМА
(АИ "Ценов", 2011)Развитието на процесите по формиране и функциониране на български клъстери е в първоначалната си фаза. Силно подкрепяни от държавата тези сто-пански формирования бързо увеличиха броя си. Същевременно излизат на пре-ден ... -
ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ НА ЛОГИСТИКАТА
(АИ "Ценов", 2007)The purpose of this paper is to make a brief overview of the definition of logistics beginning with its militaristic and economic origins. The word of logistics originates from the ancient Greece. Logistics as a business ... -
ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ НА ЛОГИСТИКАТА
(АИ "Ценов", 2007)Logistics is the science of management the flow of goods, energy, information and other resources like products, services, and people, from the source of production to the marketplace. The brief representation to the ... -
ТЕОРЕТИЧНИ ОСНОВИ НА ЛОГИСТИКАТА 3. ТЕРМИНОЛОГИЯ НА ЛОГИСТИКАТА
(АИ "Ценов", 2008)The study is a linguistic investigation of the terms of the logistics. The most interesting and the most important terms are chosen from the above-mentioned branch and on the basis of their analysis a comparatively detailed ... -
Теоретични основи, функциониране и роля на финансовото посредничество като фактор за икономически растеж
(Tsenov Publishing House, 2023)Студията разглежда теоретичната връзка между финансовото посредничество и икономическия растеж, като акцентира върху нарастващата роля на небанковото финансово посредничество (НБФП). За целта, критично са преосмислени ... -
ТЕСТОВЕТЕ В ОБУЧЕНИЕТО: ЗА ИЛИ ПРОТИВ
(АИ "Ценов", 2004)В този материал авторите, които от няколко години прилагат тестовата форма за проверка и оценка на знанията, дискутират със свой въображаем опонент, противник на тази форма. Те защитават и обосновават тезата, че засега ... -
ТЕСТОВЕТЕ ОТ ТИПА "МНОЖЕСТВЕН ИЗБОР": ЗАЩО И КАК
(АИ "Ценов", 2005)В този материал авторите продължават дискусията върху тестовете, като обективна форма за оценка на знанията. Тук те разглеждат теоретичните основи, върху които се базира разработването на тестовете. Обсъждат се и въпросите, ... -
ТЕХНОЛОГИЧНИЯТ ОДИТ КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ФОРМУЛИРАНЕ НА ИНОВАЦИОННИ СТРАТЕГИИ
(АИ "Ценов", 2011)В настоящата статия вниманието е концентрирано върху някои от важните планови аспекти, съпътстващи формулирането на иновационната стратегия на бизнеса. Акцентира се на процедурните моменти при извършването на технологичния ... -
ТРАНСФЕРЪТ НА ЗНАНИЯ – ВРЪЗКА С ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР И НАЧИН НА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ
(АИ "Ценов", 2009)Динамичните промени от последните години императивно налагат необходимостта от обмен на знания между изследователските и бизнесорганизациите. Държавите-членки на Европейския съюз все по-пълно осъзнават значението на ... -
ТРАНСФОРМАЦИОННИ ПРОЦЕСИ И ИКОНОМИЧЕСКИ ПРИОРИТЕТИ НА БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2006) -
ТЪРГОВИЯТА СЪС СОЛ НА ЦВЯТКО РАДОСЛАВОВ И НЕГОВАТА ФИРМА ПРЕЗ 50-ТЕ – 70-ТЕ ГОДИНИ НА ХІХ В.
(АИ "Ценов", 2014)В статията се проследява търговията с каменна и морска сол от Влашко на една от най-големите търговски фирми, създадени в град Свищов през 50-те години на ХІХ в. Обработва се наличната количествена информация от непубликувания ... -
ТЪРГОВСКИ АСПЕКТИ ПРИ ТЪРГОВИЯТА С АГРАРНИ СТОКИ
(АИ "Ценов", 2012)В статията са разгледани фактори, формиращи средата на функциониране на селското стопанство и на осъществяване на търговията с аграрни стоки. Анализира се тяхното въздействие върху пазара на аграрни стоки. Разгледана е ... -
ТЪРГОВСКИ ЗНАНИЯ И ТЪРГОВСКИ ПРАКТИКИ В СВИЩОВ ПРЕЗ ВЪЗРАЖДАНЕТО
(АИ "Ценов", 2016)В статията се разглежда разпространението на търговските знания в Свищов през Възраждането под формата на учебници, съдържащи търговски познания; специализирани ръководства по търговско-правна материя и по двойно счетоводство ... -
УПРАВЛЕНИЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С КЛИЕНТИ – СТРАТЕГИИ И ПРИЛОЖЕНИЕ
(АИ "Ценов", 2008)Стратегиите за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) дават възможност на предприятията да увеличават приходите си чрез: реализирането на продукти и услуги на пазара, които съответстват на потребителските ... -
УПРАВЛЕНИЕ НА ДЪЛГОТРАЙНИТЕ МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ В ПРЕДПРИЯТИЕТО1 (по примера на сектор С „Преработваща промишленост”, раздел 21.1 Производство на лекарствени вещества и продукти)
(АИ "Ценов", 2010)Предприятията от различните сектори на индустриалното производство отдавна са осъзнали необходимостта от управление на своите активи. Нещо повече дейностите по това управление са станали неотменим атрибут на фирмените ... -
УПРАВЛЕНИЕ НА ЗАЕТИЯ КАПИТАЛ В СИСТЕМАТА НА ФИНАНСИРАНЕ НА ПРЕДПРИЯТИЕТО: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНИ ОСНОВИ
(АИ "Ценов", 2015)В статията се обосновава същността на понятията «заемен» и «зает» капитал. Смятаме, че заемният капитал на предприятието характеризира тази част от финансовите ресурси на предприятието, която временно не е задействана в ... -
Управление на запасите във верига за доставки при слаб интензитет на търсене на електротехнически продукт и намаляващ обем на доставката
(Tsenov Publishing House, 2020)Настоящото изследване е разработено в три параграфа. В първия са разгледани различните видове вериги за доставки, като акцентът е поставен върху двуешелонната линейна верига за доставки. След това е направен преглед на ... -
УПРАВЛЕНИЕТО НА ДЕЛОВИЯ ТУРИЗЪМ КАТО ПРЕДПОСТАВКА ЗА УСТОЙЧИВ РАСТЕЖ
(Tsenov Publishing House, 2018)Настоящото изследване цели проучване и анализ на възможностите за разнообразяване на предлагането на туристическите агенции чрез създаване на специализирани продукти като фактор за постигане на икономическа ефективност ...