Browsing Студии by Title
Now showing items 321-340 of 1239
-
ЗАСТРАХОВКА „ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ“ НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ – РАЗВИТИЕ И ПРОБЛЕМИ
(АИ "Ценов", 2015)Непрекъснатото нарастване броя на автомобилите през последните години доведе до чувствително повишаване на пътно- транспортните произшествия в страната. Затова застраховката „Гражданска отговорност“ на автомо- билистите ... -
ЗАЩИТА СРЕЩУ ИЗМАМИТЕ ПРИ ЕЛЕКТРОННИТЕ РАЗПЛАЩАНИЯ В ТЪРГОВИЯТА
(Tsenov Publishing House, 2019)Последните десетилетия са белязани от непрекъснатото развитие на информационните и телекомуникационните технологии, които имат сериозно влияние върху местното, националното и глобалното стопанство. Тяхното приложение създава ... -
ЗНАЧЕНИЕ НА МЕЖДУКУЛТУРНАТА КОМПЕТЕНТНОСТ В ПРОЦЕСА НА ИНТЕРНАЦИОНАЛНА КОМУНИКАЦИЯ (ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧЕСКО ИЗСЛЕДВАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ)
(АИ "Ценов", 2013)Съвременният международен бизнес е неразривно свързан с уменията за водене на ефективна междукултурна комуникация. Днес не е достатъчно само владеенето на чужди езици. Не по-малко важно е успешното съчетаване на лингвистичните ... -
ЗНАЧЕНИЕ НА ФИНАНСОВИТЕ ДЕРИВАТИ В ПЕРИОД НА ФИНАНСОВА НЕСИГУРНОСТ И ОБЩА РЕЦЕСИЯ
(АИ "Ценов", 2012)За мащабите на значимостта на финансовите деривати може да се съди по множество показатели, сред които: изключително бързото им многостранно развитие; стойността на ежедневните позиции в тях, надхвърлящи от 6 до 10 пъти ... -
ЗНАЧЕНИЕТО НА ЕКИПА, МЕНИДЖЪРА И ЛИДЕРА В УСЛОВИЯТА НА КРИЗА
(АИ "Ценов", 2009) -
Идентифициране на факторите, влияещи върху фискалния капацитет на българските общини.
(АИ "Ценов", Свищов, 2008) -
ИЗ ИСТОРИЯТА НА ТЪРГОВИЯТА И БАНКОВОТО ДЕЛО В СВИЩОВ. ТЪРГОВСКО-БАНКЕРСКИ (САРАФСКИ) ФИРМИ И БАНКЕРСКИ КЪЩИ И ЗНАЧЕНИЕТО ИМ ЗА ГРАДСКОТО СТОПАНСТВО (18781912 г.)
(Tsenov Publishing House, 2018):Въз основа на неизползвани досега източници, главно от архивен характер, периодичния печат и други информационни издания, в студията се прави преглед на стопанския живот на Свищов в периода 18781912 г., като акцентът ... -
ИЗВЕЖДАНЕ НА МОДЕЛИ ЗА ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЯ НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ В СФЕРАТА НА УСЛУГИТЕ
(АИ "Ценов", 2012)Интернационализацията в сферата на услугите се е превърнала в самостоятелна сила, която има ясно изразена тенденция към нарастване. Тя се формира от най-различни фактори: икономически, политически, технологически, ... -
Изграждането на ефективен трудов пазар – съществено условие за интегрирането на България в Европейския съюз.
(АИ "Ценов", Свищов, 2001) -
ИЗМЕНЕНИЯ ВЪВ ФРАНЧИЗНАТА СТОЙНОСТ НА МЕЖДУНАРОДНИТЕ БАНКИ В ЕВРОПА СЛЕД БАЗЕЛ III
(Tsenov Publishing House, 2018)В настоящата разработка се изследват измененията в допълнителната стойност на банковия бизнес, като се фокусираме върху измененията след настъпването на кризата и след въвеждането на регулаторната рамка Базел III. Използваният ... -
Измененията на пазара на труда в условията на пандемична криза и влиянието им върху системата на здравеопазването в България
(Tsenov Publishing House, 2020)Настоящата публикация изследва процесите на българския пазар, които протичат в създалата се извънредна ситуация вследствие на пандемичната обстановка, причинена от COVID 19. Търсенето на пътища и методи за формиране на ... -
ИЗМЕРВАНЕ И ОЦЕНКА НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ МАРКЕТИНГОВАТА ДЕЙНОСТ В БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ – СЪСТОЯНИЕ, ПРОБЛЕМИ И РЕШЕНИЯ
(АИ "Ценов", 2011)През последното десетилетие в чуждоезичната икономическа литература и по-рядко в български издания все по-голямо разпространение имат научните публикации, които са фокусирани върху т.нар. управление по резултати ... -
ИЗМЕРВАНЕ НА ЕФЕКТИВНОСТТА НА ДИСТРИБУЦИОННАТА СИСТЕМА
(АИ "Ценов", 2015)Глобализацията на бизнеса и изострянето на конкуренцията провокира нарастващия интерес към въпросите за подобряването на ефективността на веригата на разпределение, развитието и активното внедряване на дистрибуционния подход ... -
ИЗМЕРВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА УДОВЛЕТВОРЕНОСТ ОТ ОМНИКАНАЛНО ПРЕЖИВЯВАНЕ
(Tsenov Publishing House, 2019)Повечето потребителски марки днес се предлагат както във физически, така и в онлайн магазини, а специалистите по маркетинг непрекъснато търсят нови начини да контактуват и ангажират клиентите си. Все повече компании се ... -
Измерване удовлетвореността на образователния продукт с помощта на каузални модели с латентни променливи.
(АИ "Ценов", Свищов, 2003) -
ИЗМЕРЕНИЯ НА БЕДНОСТТА В БЪЛГАРИЯ – СТАТИСТИЧЕСКИ АСПЕКТИ1
(Tsenov Publishing House, 2019)Борбата с бедността и социалното изключване е сред най-актуалните проблеми на съвременното обществено развитие и приоритет на социалната политика в национален и европейски мащаб. Основната цел на настоящата студия е да се ... -
ИЗМЕРИТЕЛИ НА РЕГИОНАЛНАТА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ, ОСНОВАНА НА ИКОНОМИКАТА НА ЗНАНИЕТО
(АИ "Ценов", 2012)В студията се разглежда въпросът за конкурентоспособността на регионалните икономики на основата на знанието. Целта на публикацията е да се очертаят параметрите на регионалната конкурентоспособност, основана на икономика ...