Browsing Студии by Title
Now showing items 154-173 of 1242
-
Влияние на констатирани от приходната администрация нереални доставки върху облагането по реда на ЗКПО на кредитните институции
(Tsenov Publishing House, 2022)Настоящата статия има за цел да изследва механизмите за отказ на право на данъчен кредит по реда на ЗДДС, установено в резултат на последващ данъчен контрол (ревизия по ЗДДС) от страна на органа по приходите, и влиянието ... -
ВЛИЯНИЕ НА НОРМАТИВНАТА УРЕДБА ПРИ ОПРЕДЕЛЯНЕ НЕОБХОДИМИЯ РАЗМЕР НА ТЕХНИЧЕСКИТЕ РЕЗЕРВИ ПО ЗАСТРАХОВКА „ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ“ НА АВТОМОБИЛИСТИТЕ
(Tsenov Publishing House, 2018)Проблемите, възникнали вследствие последната световна финансова и икономическа криза, доведоха до преосмисляне на много текстове както в местните законодателства, така и на общностно ниво. Постепенно бяха въведени нови ... -
Влияние на пандемията COVID-19 върху цените на недвижимите имоти ‒ глобални свидетелства инационални особености
(Tsenov Publishing House, 2022)Недвижимите имоти са основен елемент от богатството. Независимо дали говорим за домакинства, фирми или правителство, недвижимата собственост е израз на способността да се спестява и инвестира. Между недвижимите имоти и ... -
Влияние на паралелния износ на лекарствени продукти върху пазара на лекарствени продукти в България
(Tsenov Publishing House, 2022)Паралелният износ на лекарствени продукти, заедно с поскъпването, ограничаването на производствения капацитет, а в някои случаи и спирането на производство им (особено в периода, последвал пандемията от COVID-19), както и ... -
ВЛИЯНИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ ПРОМОЦИИ ВЪРХУ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА
(Tsenov Publishing House, 2019)Настоящото изследване поставя акцент върху ефектите от потребителски промоции, като негов предмет е влиянието на типа и честотата на потребителските промоции върху измеренията на ценността на бранда. Изразената водеща роля ... -
Влияние на Програмата за развитие на селските райони върху туристическия бизнес в област Габрово за периода 2007-2013 година
(Tsenov Publishing House, 2020)Статията разглежда влиянието на Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) в периода 2007 – 2013 година върху бизнеса в област Габрово и вчастност върху туристическия бизнес, като част от икономическото и социалнотo ... -
ВЛИЯНИЕ НА ПРОМЕНИТЕ В ОБЩИЯ РАЗПОЛАГАЕМ ДОХОД ВЪРХУ ДОМАКИНСКОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2015)Между потреблението и доходите на домакинствата съществува устойчива зависимост. Потреблението зависи от много обективни и субективни фактори като: доходите, данъците, натрупаното богатство, очакванията за бъдещето, ... -
Влияние на рентата върху цената на земеделската земя в България
(Tsenov Publishing House, 2020)През последните години в България се наблюдава функционирането на действащ пазар на земеделската земя, което се отразява върху варирането на цените. В настоящото изследване е акцентирано върху необходимостта от отчитане ... -
ВЛИЯНИЕ НА СВЕТОВНАТА ИКОНОМИЧЕСКА КРИЗА ВЪРХУ ВЪТРЕШНООТРАСЛОВАТА ТЪГОВИЯ НА БЪЛГАРИЯ СЪС СТРАНИТЕ ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
(АИ "Ценов", 2011)В настоящата разработка се изследва влиянието на световната икономическа криза върху външната търговия на България със страните от Европейския съюз. В теоретичен аспект се засягат въпросите за дефиниране на вътрешноотрасловата ... -
ВЛИЯНИЕ НА СИТУАЦИЯТА ВЪРХУ ПОВЕДЕНИЕТО НА ЧОВЕШКИЯ ФАКТОР
(Tsenov Publishing House, 2016)Управлението на човешкия фактор е управление на поведението му. В настоящето изследване се разглежда човешкото поведение и неговата еволюционна същност. Изяснени са основните фактори, които го определят, както и тяхната ... -
ВЛИЯНИЕ НА СХЕМАТА ЗА СЪФИНАНСИРАНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИТЕ ПРЕМИИ ВЪРХУ РАЗВИТИЕТО НА ЗЕМЕДЕЛСКОТО ЗАСТРАХОВАНЕ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов"АИ "Ценов", 2016)В настоящото изследване са представени резултатите от проведено през 2015 година емпирично проучване на влиянието на схемата за съфинансиране на застрахователните премии върху развитието на земеделското застраховане в ... -
Влияние на факторите на микро- и макросредата върху кулинарния туризъм
(Tsenov Publishing House, 2020)Дългосрочното управление на кулинарния туризъм се базира на стратегическия анализ, който оценява влиянието на факторите на обкръжаващата среда. Този тип анализ позволява на организацията да формулира и прилага подходящи ... -
ВНЕДРЯВАНЕ НА БИЗНЕС ИНТЕЛИГЕНТНА СИСТЕМА ЗА МОНИТОРИНГ И КОНТРОЛ ВЪВ ВИСШЕ УЧИЛИЩЕ
(АИ "Ценов"АИ "Ценов", 2016)Идеята на настоящото изследване е инспирирана от оживената полемика за качеството на висшето образование и незадоволителното място, което българските висши училища заемат в световните и европейските класации. Налице е обаче ... -
ВОЛАТИЛНОСТ НА СЪОТНОШЕНИЯТА МЕЖДУ МАКРОИКОНОМИЧЕСКИТЕ ПОКАЗАТЕЛИ НА СИСТЕМАТА НА НАЦИОНАЛНИТЕ СМЕТКИ (2000–2011 г.)
(АИ "Ценов", 2013)Научната теза на изследването е, че като основни макроикономически индикатори следва да се използват не само макропоказателите, но и съотношенията между тях, защото като относителни величини те имат по-богато съдържание и ... -
ВРЪЗКА НА СТРАТЕГИЧЕСКИТЕ ИНФОРМАЦИОННИ СИСТЕМИ С МЕНИДЖЪРСКАТА ДЕЙНОСТ
(АИ "Ценов", 2008) -
ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ЕТАПИТЕ НА СЪЗДАВАНЕ НА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯ И СИСТЕМАТА ОТ ЦЕЛИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА
(АИ "Ценов", 2015)Целта на статията е да изследва процеса по създаване на бизнес стратегия в настоящия етап от развитие на пазарните взаимоотношения. Основната област на изследването е развитието на сравнителни конкурентни предимства чрез ... -
ВРЪЗКИТЕ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА И ТЯХНОТО МЯСТО В КОМУНИКАЦИОННАТА ПОЛИТИКА НА ОРГАНИЗАЦИЯТА
(Tsenov Publishing House, 2018)Теоретици и практици непрекъснато допълват най-правилната дефиниция, която да обясни и аргументира понятието „връзки с обществеността“. То несъмнено е свързано с управление на комуникацията, с цел да бъде изградена ползотворна ... -
Въвеждане на европейските практики за фирмени инвестиции в човешкия капитал.
(АИ "Ценов", Свищов, 2001) -
ВЪЗГЛЕДИ ОТНОСНО ИЗМЕНЕНИЕТО НА ФАКТОРИТЕ, ВЛИЯЕЩИ ВЪРХУ ДОМАКИНСКОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ
(АИ "Ценов", 2009) -
ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЕКОЛОГИЧНИ РЕГУЛАЦИИ ВЪРХУ МЕЖДУНАРОДНАТА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ НА ПРЕДПРИЯТИЯТА ОТ ХИМИЧЕСКАТА ПРОМИШЛЕНОСТ В БЪЛГАРИЯ
(Tsenov Publishing House, 2019)Актуалността на изследването произтича от наличието на ограничен брой задълбочени изследвания, поставящи акцент върху ефектите от изследваните регулации върху международната конкурентоспособност на фирмите. Основната цел ...