Студии: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 1242
-
Стратегическо планиране на социалните услуги – състояние и перспективи
(Tsenov Publishing House, 2021)Целта на настоящото изследване е да се оцени качеството на областните стратегии за развитие на социалните услуги и да се очертаят основните характеристики на тяхното състояние и перспективите за развитие. Обект на изследване ... -
Фискална позиция на общините в условията на децентрализация в публичния сектор – актуални mроблеми и възможности за растеж
(Tsenov Publishing House, 2021)Настоящата разработка акцентира върху проблемите на местите финанси и търсенето на механизми за разширяване правомощията на органите на местната власт, изследвайки подхода по преотстъпване на фискални постъпления в полза ... -
Европейският преход към кръгова икономика – приложение в България
(Tsenov Publishing House, 2021)Опити за конструиране на икономически системи без вредни емисии и отпадъци за околната среда се правят още през XX век, но едва през последното десетилетие те започват да се използват по-широко поради негативните ефекти ... -
Изследване на факторите, влияещи върху винопроизводството в Северен централен, Южен централен и Югоизточен район
(Tsenov Publishing House, 2021)Настоящата разработка е провокирана от идеята за разкриване влиянието на факторите както на вътрешната среда на винопроизводственото предприятие, така и на факторите на външната макросреда. Предмет на изследване са факто-рите, ... -
Модели за изграждане на логистични вериги в агробизнеса
(Tsenov Publishing House, 2021)Характерно за българското земеделие е наличието на множество, предимно малки и средни аграрни предприятия, заемащи несъществен пазарен дял, които оперират в силно конкурентния пазар на селскостопански продукти. Тази ... -
Интегрираната отчетност в управлението на предприятията в България
(Tsenov Publishing House, 2021)Концепцията за интегрирано отчитане е сравнително нова за практиката на предприятията както в национален, така и в международен аспект. Фактът, че през 2010 г. е основан Комитетът по интегрирана отчетност, който през 2013 ... -
Изследване на отношението към предприемачеството и нагласата за стартиране на собствен бизнес на студентите от СА „Д. А. Ценов” - Свищов, УНСС - София и ИУ - Варна
(Tsenov Publishing House, 2021)Целта на студията е, въз основа на резултати от емпирично проучване да се установят съвременните измерения на предприемаческото поведение на студентите, обучаващи се в СА „Д. А. Ценов” – Свищов, УНСС – София и ИУ – Варна, ... -
Възможности за оптимизиране режима на плащанията от публичното пенсионно осигуряване при инвалидност в България
(Tsenov Publishing House, 2021)Направен е опит за аргументиране на тезата, че в условията на разгръщаща се система от социални плащания и координирано институционално взаимодействие в рамките на социалната защита се очертава необходимостта от преосмисляне ... -
Моделиране на вероятностния избор при покупка
(Tsenov Publishing House, 2021)В това изследване се систематизират теоретичните основи на математическото моделиране на потребителското поведение в процеса на избор в контекста на теорията на случайната полезност. Фокусът е насочен върху някои аспекти ... -
Статистически измерения на регионалните различия и неравенства между Северна и Южна България
(Tsenov Publishing House, 2021)В съвременните условия провежданата регионална политика е неизменно свързана с възприемането на определена концепция и поставянето на конкретни цели за ограничаване на икономическите, социалните и демографските диспропорции ... -
Интегрален показател за оценка потенциала за социална конвергенция в Европейския съюз – методологически и приложни аспекти
(Tsenov Publishing House, 2021)Цел на разработката е конструиране на Интегрален показател на социалните права (Social Rights Indicator), чрез който да се оцени потенциалът за социално сближаване в Европейския съюз в контекста на Европейския стълб на ... -
Влияние на законово регламентираните обучения върху професионалното развитие на служителите на застрахователните брокери
(Tsenov Publishing House, 2021)Застрахователните брокери са предпочитаният от потребителите на застрахователни услуги в България посредник и значимостта им непрекъснато се увеличава. За осигуряване на необходимото ниво на професионални знания и умения ... -
Стратегическо планиране на социалните услуги – състояние и перспективи
(Tsenov Publishing House, 2021)Целта на настоящото изследване е да се оцени качеството на областните стратегии за развитие на социалните услуги и да се очертаят основните характеристики на тяхното състояние и перспективите за развитие. Обект на изследване ... -
Европейският преход към кръгова икономика – приложение в България
(Tsenov Publishing House, 2021)Опити за конструиране на икономически системи без вредни емисии и отпадъци за околната среда се правят още през XX век, но едва през последното десетилетие те започват да се използват по-широко поради негативните ефекти ... -
Модели за изграждане на логистични вериги в агробизнеса
(Tsenov Publishing House, 2021)Характерно за българското земеделие е наличието на множество, предимно малки и средни аграрни предприятия, заемащи несъществен пазарен дял, които оперират в силно конкурентния пазар на селскостопански продукти. Тази ... -
Изследване на отношението към предприемачеството и нагласата за стартиране на собствен бизнес на студентите от СА „Д. А. Ценов” - Свищов, УНСС - София и ИУ - Варна
(Tsenov Publishing House, 2021)Целта на студията е, въз основа на резултати от емпирично проучване да се установят съвременните измерения на предприемаческото поведение на студентите, обучаващи се в СА „Д. А. Ценов” – Свищов, УНСС – София и ИУ – Варна, ... -
Моделиране на вероятностния избор при покупка
(Tsenov Publishing House, 2021)В това изследване се систематизират теоретичните основи на математическото моделиране на потребителското поведение в процеса на избор в контекста на теорията на случайната полезност. Фокусът е насочен върху някои аспекти ... -
Приложение на математическото моделиране при управление на клиентски портфейли
(Tsenov Publishing House, 2019)Управлението на взаимоотношенията с клиенти е сред основните тенденции в съвременното маркетингово управление на бизнес организациите. Това е така, защото клиентите и стойността, която те могат да генерират за компанията, ... -
Социално-отговорният брандинг в контекста на концепцията за управление на взаимоотношенията с клиентите
(Tsenov Publishing House, 2019)Социално-отговорният брандинг (СОБ) е относително нова категория в съвременния маркетинг, формирана в резултат на интеграцията на принципните постановки на изграждане и управление на брандовете с идеологията на Корпоративната ... -
Методически аспекти на функционалния анализ в структурите на държавната администрация
(Tsenov Publishing House, 2019)Функционалният анализ е инструмент за подобряване на организационното функциониране в публичния сектор. В основата му стои анализът в три направления: ефективност, ефикасност и релевантност на работните процеси и функции. ...