• English
    • български
  • български 
    • English
    • български
  • Вход
Преглед на Публикация 
  •   Начало
  • Студии
  • Междууниверситетско списание "Икономика 21"
  • Преглед на Публикация
  •   Начало
  • Студии
  • Междууниверситетско списание "Икономика 21"
  • Преглед на Публикация
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MODELLING CONSUMER BEHAVIOUR ON THE ENERGY MARKET

Thumbnail
Изглед/Отваряне
dea7bec21389a64d458958bc7a0a7fac.pdf (1.516Mb)
Дата
2018
Автор
GUSHTEROV, Nikola
Metadata
Показване на пълна информация на публикация
Резюме
Consumer behavior models make it possible to visually present in charts researched entities and the processes they go through, as well as the changes which occur should some variables which affect those processes change. The objective of this paper is to design a meaningful model which may be employed to describe in detail consumer behavior in the process of purchasing energy. The subject of the research is energy consumers, while its objects are the models which could be employed to describe consumer behavior when consuming energy. The analysis we conducted indicated that in order to accomplish our objective we need to account for emotional responses, norms and social factors and major economic variables (prices, incomes, prices of substitute goods).
URI
http://hdl.handle.net/10610/3909
Collections
  • Междууниверситетско списание "Икономика 21"

Контакти | Обратна връзка
 

 

Разлистване

В цялото хранилищеРаздели & колекцииПо дата на издаванеАвториЗаглавияТемиТази колекцияПо дата на издаванеАвториЗаглавияТеми

Моята регистрация

ВходРегистриране

Контакти | Обратна връзка