• English
    • български
  • български 
    • English
    • български
  • Вход
Преглед на Публикация 
  •   Начало
  • Статии
  • Списание "Бизнес управление"
  • Преглед на Публикация
  •   Начало
  • Статии
  • Списание "Бизнес управление"
  • Преглед на Публикация
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Models For Making Decisions On The Volume And Price Of Purchases In Wholesale Trade

Thumbnail
Изглед/Отваряне
6cf453606478f1d0f13aef4ae8d7e6b1.pdf (488.5Kb)
Дата
2022
Автор
Zalozhnev, Alexey
Chistov, Dmitriy
Metadata
Показване на пълна информация на публикация
Резюме
The article proposes a mathematical model to support decision-making on the volume of purchases and the level of retail prices, which the wholesale company (dealer) sets depending on the manufacturer's selling prices and the demand of end buyers for various volumes of wholesale purchases. It is assumed that the manufacturer and the wholesaler influence price through pricing policy. As a result, the problem of determining the optimal volume of wholesale purchases and sales, depending on supply and demand, as well as changes in the level of purchase and selling prices, is posed and solved. Two options for setting the problem are considered here: when the end buyer is informed and not informed about the producer's prices.
URI
http://hdl.handle.net/10610/4671
Collections
  • Списание "Бизнес управление"

Контакти | Обратна връзка
 

 

Разлистване

В цялото хранилищеРаздели & колекцииПо дата на издаванеАвториЗаглавияТемиТази колекцияПо дата на издаванеАвториЗаглавияТеми

Моята регистрация

ВходРегистриране

Контакти | Обратна връзка