• English
    • български
  • български 
    • English
    • български
  • Вход
Преглед на Публикация 
  •   Начало
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • Преглед на Публикация
  •   Начало
  • Студии
  • Алманах "Научни изследвания"
  • Преглед на Публикация
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Иновациите - фактор за конкурентоспособен туризъм в България

Thumbnail
Изглед/Отваряне
edd82ae0102eb6d82215556ee2b3b610.pdf (3.488Mb)
Дата
2025
Автор
Божинова, Марияна
Илиева, Любка
Тодорова, Любомира
Павлов, Павлин
Metadata
Показване на пълна информация на публикация
Резюме
За да бъде реализиран потенциалът на българския туристически сектор, туристическите предприятия у нас трябва да адаптират дейността и стратегиите си към променените потребителски предпочитания и световните тенденции в туризма. Поради това, за да бъдат конкурентоспособни на глобалния туристически пазар, е необходимо да повишат иновационната си активност, респективно да внедряват различните типове иновации. Това е от съществено значение за стабилизиране и устойчиво развитие на туристическия бизнес. Целта на настоящата разработка е емпирично изследване на иновационната активност и дейност на туристическите предприятия в България и възможностите, които иновациите предоставят за развитието на конкурентоспособен туризъм. Основната изследователската теза е, че внедряването на иновации води до оптимизиране на бизнес процесите в туристическите предприятия и повишаване конкурентоспособността на отделното туристическо предприятие и на целия туристически сектор. В резултат на извършеното изследване са постигнати всички поставени задачи, а именно: проучена е иновационната активност на българските туристически предприятия; изследвано е състоянието на иновационната дейност в туристическия сектор в България и потребителските нагласи за иновации; определено е въздействието на дигиталните и екологичните иновации върху потребителското поведение и бизнес решенията в туризма; идентифицирани са предизвикателствата и бариерите пред внедряването на иновации в туристическия сектор в България и на ключови възможности за повишаване на неговата конкурентоспособност.
URI
http://hdl.handle.net/10610/5154
Collections
  • Алманах "Научни изследвания"

Контакти | Обратна връзка
 

 

Разлистване

В цялото хранилищеРаздели & колекцииПо дата на издаванеАвториЗаглавияТемиТази колекцияПо дата на издаванеАвториЗаглавияТеми

Моята регистрация

ВходРегистриране

Контакти | Обратна връзка