Списание "Диалог": Recent submissions
Now showing items 321-340 of 682
-
СЪПРОТИВА КЪМ ОРГАНИЗАЦИОННА ПРОМЯНА В СОЦИАЛНОПСИХОЛОГИЧЕСКИ АСПЕКТ
(АИ "Ценов", 2015)Организациите са принудени постоянно да се променят. Служителите реагират по различен начин на настъпващите организационни изменения. Когато хората са настроени негативно, тогава възниква съпротива. Тя може да се разглежда ... -
КОНЦЕПТУАЛЕН МОДЕЛ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННАТА КУЛТУРА В СФЕРАТА НА СОЦИАЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ
(АИ "Ценов", 2012)Материалът разглежда възможностите за създаване на концептуален модел за управление на организационната култура в сферата на социалните дейности. Изяснени са същността на организационната култура като феномен, нейните ... -
МАНИПУЛАЦИЯ В УПРАВЛЕНИЕТО И ТЕХНОЛОГИИТЕ ЗА МАСОВА КОМУНИКАЦИЯ
(АИ "Ценов", 2012)Целта на разработката е да разкрие природата на феномена „манипулация” и неговото проявление в управлениетo и технологиите за масова комуникация (пропаганда, реклама и пъблик рилейшънс). Изследването представя начини за ... -
ОПТИМИЗАЦИЯ НА КАПИТАЛОВАТА СТРУКТУРА НА ФИРМИТЕ В БЪЛГАРИЯ (2011) – ТЕХНОЛОГИЯ И ПРАКТИКА
(АИ "Ценов", 2012)Настоящето изследване си поставя за цел да апробира възможна технология за оптимизиране на капиталовата структура на българските фирми върху основата на емпирични данни към 2011 г. Студията е опит за доразвитие на изследванията ... -
НОВАТА ФИЛОСОФИЯ НА БАЗЕЛ ІІІ
(АИ "Ценов", 2012)Студията обсъжда основните цели на програмата за реформи – Базел ІІІ като философия на новото капиталово споразумение. Акцентира се върху подобряване на капиталовата рамка в пет основни направления: повишаване качеството, ... -
МАКРОИКОНОМИЧЕСКИ АНАЛИЗ НА ТРИАДАТА «ДОХОДИ – ПОТРЕБЛЕНИЕ - ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ» ПО ДЕЦИЛНИ ГРУПИ
(АИ "Ценов", 2012)Разполагаемият доход на домакинствата и покупателната способност на населението са в основата на икономическото развитие на всяка държава. В икономическата теория има различни становища относно ролята на потреблението и ... -
ФАКТОРНИ ВЛИЯНИЯ НА ДЪРЖАВНИЯ И НАЦИОНАЛНИЯ ДЪЛГ ВЪРХУ БРУТНИЯ ВЪТРЕШЕН ПРОДУКТ НА БЪЛГАРИЯ ЗА ПЕРИОДА 2000-2010 Г.
(АИ "Ценов", 2012)В настоящата статия се изследват сложните и динамични връзки, съществуващи между основни макроикономически показатели и факторите, явяващи се основни за тяхното формиране. Предмет на изследване са основните макроикономически ... -
СЪСТОЯНИЕ НА ПАЗАРА НА ПРИЛОЖЕНИЯ ЗА УЕБ-АНАЛИЗ В БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2012)В днешно време компаниите отделят все повече средства за изграждане и поддържане на уеб-сайтове и за извършване на разнородни по своя характер онлайн дейности. Във връзка с това все повече расте интересът към инструмен-ти ... -
ВЪТРЕШНООТРАСЛОВАТА ТЪРГОВИЯ НА БЪЛГАРИЯ В БИЛАТЕРАЛНИТЕ ОТНОШЕНИЯ СЪС СТРАНИТЕ ОТ ЕС-27
(АИ "Ценов", 2012)Настоящата разработка цели от една страна да се обхванат пред- и пост-присъединителните процеси, за да се отчете тяхното въздействие върху търговията на страната като цяло и вътрешноотрасловата в частност, а от друга страна ... -
ПРИЧИНИ ЗА ВЪЗНИКВАНЕ НА БАНКОВИТЕ КРИЗИ В СЪВРЕМЕННИЯ СВЯТ
(АИ "Ценов", 2013)Световната финансова криза отново постави на преден план въпроса за мястото и значението на банковия сектор в съвременната икономика. Тя показа, че проблемите в сектора твърде рядко остават секторни, а по-скоро се прехвърлят ... -
СЪЩНОСТНИ СИЛИ НА ЧОВЕКА, ОБРАЗОВАНИЕ И АЛУМНИ ОТНОШЕНИЯ
(АИ "Ценов", 2011)Проект „Възпитаниците на Стопанска академия “Д. А. Ценов” – стратегически ресурс в позиционирането й на образователния пазар” (Проект “Алумни”) има за основна цел проектиране и апробиране на система за работа на СА “Д.А. ... -
СЪСТОЯНИЕ, ЕФЕКТИ И НАСОКИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ ФУНКЦИОНИРАНЕТО НА СИСТЕМИТЕ ЗА ФИНАНСОВО УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ В ОРГАНИЗАЦИИТЕ ОТ ПУБЛИЧНИЯ СЕКТОР
(АИ "Ценов", 2009)Усъвършенстването на процесите по финансово управление и контрол чрез изграждане на адекватни системи за вътрешен контрол има ключова роля за повишаването на капацитета и ефективността на работата на администрацията в ... -
МЕТОДИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ИЗСЛЕДВАНЕТО НА УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА НА СТУДЕНТИТЕ ОТ КАЧЕСТВОТО НА ОБУЧЕНИЕТО
(АИ "Ценов", 2011)Необходимостта от създаване на системи за измерване, оценка и анализ на удовлетвореността на студентите от качеството на обучение в СА „Д. А. Ценов” – Свищов е продиктувана от факта, че чрез изграждане на обратна връзка ... -
СЧЕТОВОДНО-ИНФОРМАЦИОННО ОСИГУРЯВАНЕ УПРАВЛЕНИЕТО НА ПРИВЛЕЧЕНИЯ КАПИТАЛ В ТЪРГОВСКИТЕ БАНКИ
(АИ "Ценов", 2009)Information provision is laying on the ground of effective management of every activity including that, related to borrowing of foreign money capitals in the banks.The accounting process in the banks is a basic source of ... -
GLOBAL ECONOMIC CRISIS
(АИ "Ценов", 2013)The presented work is focused on the Global Economic Crisis. The first part is centered on how the Global Financial Crisis happened together with a lot of explanations. There are also facts on how the Global Crisis of ... -
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПОВИШАВАНЕ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА ПРЕДПРИЯТИЯТА ОТ ЦИМЕНТОВАТА ИНДУСТРИЯ НА БЪЛГАРИЯ
(АИ "Ценов", 2009)Настоящата статия е резултат от реализирането на научноизследователски проект на тема „модернизация и фирмена конкурентоспособност – теоретични и практически аспекти и ефекти”, финансиран от „Институт за научни изследвания” към ... -
ФИРМЕНАТА РЕПУТАЦИЯ – ВАЖЕН АКТИВ ЗА УВЕЛИЧАВАНЕ НА КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТТА НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИРМИ
(АИ "Ценов", 2009)В съвременното световно стопанство и висококонкурентата обкръжаваща среда, сред която оперират фирмите, устойчивостта на подходящ имидж, както и изграждането на положителен публичен образ в дългосрочен план, еволюира като ... -
ТЕОРЕТИЧНИ И ПРАКТИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ПРИЛОЖИМОСТТА НА КЛЪСТЕРНИЯ МОДЕЛ В ТУРИЗМА
(АИ "Ценов", 2011)Развитието на процесите по формиране и функциониране на български клъстери е в първоначалната си фаза. Силно подкрепяни от държавата тези сто-пански формирования бързо увеличиха броя си. Същевременно излизат на пре-ден ... -
ЕКОЕФЕКТИВНОСТ – КОНЦЕПЦИЯ И ПОДХОДИ ЗА ОЦЕНКА
(АИ "Ценов", 2009)Екоефективността означава производството на стоки и услуги с използване на минимално количество природни ресурси и минимални щети, нанесени на околната среда. Концепцията за екоефективност и подходите за нейното оценяване ... -
ИЗМЕРВАНЕ И ОЦЕНКА НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ МАРКЕТИНГОВАТА ДЕЙНОСТ В БЪЛГАРСКИТЕ ПРЕДПРИЯТИЯ – СЪСТОЯНИЕ, ПРОБЛЕМИ И РЕШЕНИЯ
(АИ "Ценов", 2011)През последното десетилетие в чуждоезичната икономическа литература и по-рядко в български издания все по-голямо разпространение имат научните публикации, които са фокусирани върху т.нар. управление по резултати (performance ...