Browsing Студии by Title
Now showing items 481-500 of 1239
-
КОНЦЕПТУАЛИЗИРАНЕ ЦЕННОСТТА НА БРАНДА
(Tsenov Publishing House, 2018)Настоящата студия разглежда епистемологичните проблеми, свързани с ценността на бранда като латентен потребителски конструкт. Основните цели са определяне мястото на ценността на бранда, базирайки се на съществуващото ... -
Концептуална рамка за дигитална трансформация на икономиката
(Tsenov Publishing House, 2021)Днешната цифрова ера изисква придобиването на съвременни знания и умения, позволяващи на гражданите достъпно използване на актуални технологии. Постоянното развитие на технологиите увеличава търсенето на усъвършенствани ... -
КОНЦЕПТУАЛНА РАМКА НА РЕИНЖЕНЕРИНГА В ТЪРГОВСКО ПРЕДПРИЯТИЕ
(Tsenov Publishing House, 2016)В статията се акцентира върху реинженеринга, предпоставките и насоките за неговото внедряване в търговската дейност. В хода на изследването се анализира реинженерингът като управленска концепция, очертават се основни ... -
КОНЦЕПТУАЛНИ ВЪЗГЛЕДИ ОТНОСНО МОТИВАЦИЯТА НА ПЕРСОНАЛА
(Tsenov Publishing House, 2016)В настоящата разработка е направен анализ на концептуалните възгледи и основните дефиниции, които разкриват в най-пълна степен същността на мотивите и мотивацията през различните периоди от време. Представени са основните ... -
КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ДОХОДА В СЪВРЕМЕННОТО СЧЕТОВОДСТВО
(Tsenov Publishing House, 2016)Финансовите резултати са един от основните обекти на счетоводството и предмет на задълбочени теоретични изследвания от науката по света. В настоящата разработка вниманието е насочено към изясняване на понятията, свързани ... -
КОНЦЕПТУАЛНИ ОСНОВИ НА ЛОЯЛНОСТТА
(Tsenov Publishing House, 2019)Посветена на теоретичното познание, настоящата разработка засяга изясняване на произхода и същността на феномена „лоялност“ като маркетингов проблем. Синтезирани са основните дефиниционни и класификационни различия при ... -
КОНЦЕПТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕФИНИРАНЕТО НА ГЛОБАЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ ФИРМИ
(АИ "Ценов", 2015)Глобално създадените фирми са предмет на научно изследване вече трето десетилетие, а все още не разполагаме нито с единна дефиниция, нито с общоприета методика за тяхното идентифициране. Като разглежда еквивалентността на ... -
КОНЦЕПТУАЛНИ ПРОБЛЕМИ ПРИ ДЕФИНИРАНЕТО НА ЦЕННОСТТА НА БРАНДА
(Tsenov Publishing House, 2016)Редица учени правят разлика между понятията „стойност на бранда“ и „ценност на бранда“, но съществуват и такива (Simon & Sullivan, 1993, p. 29; Krishnan, 1996, p. 390; Rust, Lemon, & Zeithaml, p. 118.), които не правят ... -
Концептуално значение на иновацията и специфика на иновационните стратегии
(Tsenov Publishing House, 2020)В статията се разглеждат теоретичните аспекти относно съдържанието на понятието „иновация”. Целта на изследването е да се анализира концептуалното значение на иновацията и нейната специфичност за постигане на конкурентни ... -
КОНЦЕПЦИИ ЗА ФИСКАЛНАТА ПОЛИТИКА
(АИ "Ценов", 2015)Фискалната политика е механизъм на държавата за постигане на социалноикономически цели и стимулиране на икономиката към повишаване на производствения й потенциал. Рационалното използване на инструментариума на фискалната ... -
КОНЦЕПЦИЯ ЗА КОНТРОЛ НА ЕКИПИ В ОРГАНИЗАЦИЯТА
(АИ "Ценов", 2014)Целта на студията е да се разработят концептуалните и методологическите основи на контрола на екипи в организацията. В студията е представена концепция за контрол на екипи, която комбинира класически и съвременни постижения ... -
Концепцията за социалната устойчивост в контекста на статистическото изследване
(Tsenov Publishing House, 2020)Устойчивото развитие е неразделна част от общественото развитие и е във фокуса на интердисциплинарни изследвания през последните десетилетия. Едно от неговите измерения е социалната устойчивост, която е многообхватна ... -
Концепцията за създаване и за управляване развитието на бизнесорганизационната мрежа.
(АИ „Ценов”, Свищов, 2002) -
Корелацията „иновационна активност–конкурентоспособност” в контекста на европейската интеграция на България.
(АИ "Ценов", Свищов, 2006) -
КОРПОРАТИВНА АМНЕЗИЯ И МОНИТОРИНГ НА НЕЯВНИТЕ ЗНАНИЯ В ОРГАНИЗАЦИИТЕ
(Tsenov Publishing House, 2019)Публикацията разглежда явлението корпоративна амнезия, която е често срещан проблем както в различни отрасли, така и в различни по големина организации. Поставени са основните проблеми, които се пораждат от това явление, ... -
Кризите в банковия сектор – същност, фактори и емпирични изследвания
(Tsenov Publishing House, 2020)Целта на статията е да се изяснят причините за възникване на банковата криза. Банковият сектор е важен компонент както от националната, така и от световната икономика. Изучаването на явленията и процесите, които могат да ... -
Критичен анализ на основните тенденции в развитието на общинската власт в България.
(АИ „Ценов”, Свищов, 1995) -
КРИТИЧЕН АНАЛИЗ НА ПРОБЛЕМИТЕ В БОЛНИЧНИЯ СЕКТОР
(Tsenov Publishing House, 2019)Мисията на болничните заведения е да предлагат и предоставят достъпна, висококачествена и висококвалифицирана медицинска помощ. Тя трябва да бъде в обхват, качество и обем, които следва да задоволяват потребностите от ... -
Културно-историческият туризъм в дестинация Велико Търново в контекста на устойчивото развитие
(Tsenov Publishing House, 2020)Стремежът за утвърждаване и популяризиране на дестинация Велико Търново е съобразен с принципите на устойчивостта. Развитието на туризма на дестинацията зависи от икономическото, социалното и културно-образователното ниво ...